به بهانه اجلاسیه یاد و خاطره چند تن از سرداران شهید روحانی نجف آباد
به بهانه اجلاسیه یاد و خاطره چند تن از سرداران شهید روحانی نجف آباد

۱-روحانی شهید علی پور اسماعیلی حیا و فرو تنى از چهر اش مى بارید ، احترام به پدر و مادر و یارى پدر در کار کشاورزى سر لوحه زندگیش بود، تقید به امور عبادى و نماز شب او را در جهت رسیدن به حریم انس معبود پیش مى برد و به منزلگاه سعادت و در […]

۱-روحانی شهید علی پور اسماعیلی

حیا و فرو تنى از چهر اش مى بارید ، احترام به پدر و مادر و یارى پدر در کار کشاورزى سر لوحه زندگیش بود، تقید به امور عبادى و نماز شب او را در جهت رسیدن به حریم انس معبود پیش مى برد و به منزلگاه سعادت و در مسیر شهادت قرارش داد .

شهید پور اسماعیلى در رشته ریاضى فیزیک تحصیل و در کنار آن دروس حوزه را هم مطالعه مى کرد تا پس از اتمام دبیرستان که به طور کامل به فراگیرى معارف اهل بیت (ع) پرداخت . وى رسائل و مکاسب را به پایان رسانید و این بار نوبت درس عاشقى بود تا به یارى رزمند گان اسلام بشتابد و دین خویش را ادا کند . پاداش آن همه مجاهداتش در عملیات کربلاى پنچ، شهادت در راه خدا بود که اولیاى الهى در آرزوى آنند.

• دنیا محل امتحان و آزمایش است. دنیا گذرگاه ناپایدار است. دنیا محل عبور به سوى جاودانگى و خیرات است. دنیا هرگز نم ىتواند جایگاه ابدى باشد و همه باید از این گذرگاه بگذرند.

روحانی شهید علی پور اسماعیلی

 

 ۲-  روحانی شهید علی محمد پاینده

عقد ازدواجش را که خواندند ، آخرین حضورش در جبهه شروع شد. در عملیات خیبر ، پس از رزمى عاشقانه و جهادى خالصانه در مجنون ترین جزیره دنیا به شهادت رسید و جسم شریفش ده سال میهمان خاک هاى گرم آن دیار بود که پس از این مدت، گروه تفحص، بدن بى سرش را یافتند و پلاکى و استخوانى را در زادگاهش تشییع کردند و به خاک سپردند.

طلبه مجاهد على محمد پاینده هیچ گاه از بذل مال و کمک به دیگران دریغ نداشت. گاه لباس هاى نو و تازه خود را به نیازمندان مى بخشید. او در حالى که سرگرم مطالعات حوزوى بود مردد بود درسش را ادامه دهد یا براى اداى دین خود به جبهه ها برود . شبى در خواب دید از دنیا رفته است و غذایى در خانه پخته اند و حضرت امام خمینى (ره) جلو در خانه به مردم خوش آمد مى گوید . پس از این خواب بود که به جبهه شتافت.

شهید پاینده در عملیات هاى حصر آبادان تا سوسنگرد و دشت آزادگان و مجنون حضور داشت.

• اى مردم اى همه قش رهاى جامعه اسلا م! شما بزرگید اگر مومن باشی د. شما عزیزید، شما بر جهان قدرت نمایى کردید. آنان که با اسلام و شهیدانمان س ر جنگ دارند از شما در هراسند.

• تنها بگویم غفل ت، بزرگى کوچک است.غفلت از عز ت، ذلت است و غفلت از قدر ت، ضعف است.شما بزرگید و جهانى.یک انسان جهانى حیف است به خود س رگرم شود و سرگرمى به مسائل بچگانه خواست شیطان است.

روحانی شهید علی محمد پاینده

۳- روحانی شهید محمد علی حجتی 

شهید والامقام محمدعلى حجتى یکى از هسته هاى اولیه سامان دهنده تظاهرات در نجف آباد علیه رژیم پهلوى بود. او در سال ۱۳۵۵ وارد مبارزات سیاسى شد و اولین مبارزاتش مخالفت با بى حجابى دختران در مدرسه ها بود که به همراه یکى از اعضاى خانواده اش دستگیر و در شهربانى مورد بازپرسى قرار گرفته، پس از شکنجه هایى به ساواک انتقال داده شد و در آنجا مورد آزار جدى قرار گرفت ولى هیچگونه اطلاعاتى به نیروهاى امنیتى شاه نداد. پس از پیروزى انقلاب اسلامى براى دفاع از مردم محروم جنوب لبنان به این کشور اعزام گردید به طورى که منافقین نام او را به اعضاى خود داده بودند تا او را از بین ببرند.

پس از بازگشت از لبنان چند ماهى به حوزه علمیه قم رفت تا به آموختن مبانى شریعت بپردازد که آتش جنگ هر روز فروزان تر و محمدعلى احساس مسئولیتش بیشتر مى شد. او از طریق جبهه فارسیاب به آبادان مى رود و از طریق جهاد سازندگى با هماهنگى برادران ارتشى اولین واحد رزمى را توسط جهاد سازندگى نجف آباد مشترک با گردان تانک المهدى راه اندازى نموده و سرانجام در عملیات بیت المقدس در کنار پل سابله با مسئولیت فرماندهى بر اثر اصابت تیر به شهادت مى رسد.

• ما از خدا هستیم همه، همه عالم از خداست، جلوه خداست و همه عالم به سوى او برخواهد گشت، پس چه بهتر که برگشتن اختیارى باشد و انتخابى و انسان انتخاب کند شهادت را در راه خدا و انسان اختیار کند موت را براى خدا و شهادت را براى اسلام.

روحانی شهید محمد علی حجتی 

۴- 

شهید غلامرضا صالحى ضمن آنکه تحصیلاتش را به صورت شبانه در دبیرستان مى گذراند براى تحصیل در علوم دینى وارد مدرسه شیخ ابراهیم ریاضى نجف آباد گشت و به کسب علوم و معارف الهى پرداخت. او به خاطر ذکاوتى که داشت توجه استادان حوزه را به خود جلب نمود. پس از گذراندن مقدمات براى تکمیل مباحث وارد حوزه قم شد و در مدرسه حقانى رحل اقامت افکند.
وى پس از مدتى به خاطر مشکلات مادى مجبور شد روزها بنایى کند و شب ها به درس بپردازد.
شهید صالحى در مسیر نهضت امام خمینى(ره) و مبارزه علیه طاغوت قرار گرفت و با مجامع مذهبى اصفهان در مبارزه علیه رژیم پهلوى مرتبط گردید.
این طلبه مجاهد براى دفاع از کشور اسلامى به همراه ۹ نفر از دوستانش به لبنان اعزام شد و پس از آموختن فنون رزمى و دوره چریکى به ایران بازگشت و در جبهه هاى حق علیه باطل حضور یافت و چندین بار مجروح گردید.
آخرین سمت این شهید قائم مقام لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) بود که در تنگه ابوقریب در اثر اصابت ترکش گلوله توپ به کاروان شهیدان پیوست.
• خواست من از ملت ایران این است که فرمان امام را به جان بخرند و نگذارند که امام این فرزند فاطمه زهرا قلبش به درد بیاید.
• شما اى مردم دست به دست هم دهید و وحدت را حفظ کنید که در این صورت پیروزى اسلام بر کفر حتمى است.

وصیت‌ نامه‌ شهید غلامرضا صالحی‌:

باسلام‌ و صلوات‌ بر محمد و اهل‌ بیت‌ بزرگوارش‌ و با عرض‌ سلام‌ و ادب‌ خدمت‌ امام‌ بزرگوار؛ هدایتگر نسل‌ حال‌ و آینده‌انسان‌ها. درود و رحمت‌ به‌ روح‌ پاک‌ شهدای‌ گرانقدر انقلاب.‌

‌چگونگی‌ تربیت‌ فرزند

همسر عزیزم! ‌ به‌ مسؤولیت‌ بزرگ‌ خود در هدایت‌ فرزندانمان‌ بکوش‌ وآنان‌ را طوری‌ تربیت‌ کن که‌ دستورات‌ اسلام می‌فرماید. به‌ فرزندان‌ بیاموز که‌به جزخدا‌ به‌ کسی‌ یا جایی‌ وابسته نباشند، این‌باعث‌ پاکی‌ روح‌ و استقلال‌اسلامی‌ می شود. ان‌ شاءَالله با رفتار خود به آنان درس‌آزادی، صمیمیت، زیبایی‌، عشق، عبودیت، سخاوت‌ وشجاعت‌ بیاموزی.

تلاش‌ علمی و معرفتی

فرزندان‌‌شهید! در جهت‌ کسب‌ علم‌ و معرفت‌ تلاش‌ کنید. ان‌ شاء الله آینده‌ای‌ درخشان‌،در تداوم‌ بخشیدن‌ به‌ اصول‌ و اهداف‌ انقلاب‌ و اسلام‌ داشته‌ باشید و به‌ راهی‌ روید که‌ رضایت‌ خدا و خشنودی‌ پدر شهیدتان‌ در آن‌ باشد.

نیاز آینده‌ انقلاب‌، دانش‌و اخلاق

با تمام‌ توان‌ راهی‌ را دنبال‌ کنید که‌ نیاز آینده‌ انقلاب‌ است‌. ابتدایی‌ترین‌ اقدام‌ در این‌ راه‌، دست‌ یابی‌ به‌ دانش‌ و اخلاق می باشد‌. بنابراین با امید و عشق‌‌ سعی‌ خود را روز افزون کنید. رسیدن‌ به‌ کمال‌ و آینده‌ روشن‌، تلاش‌، سختی‌ و ملامت‌ زیاد دارد و همّت‌ بلند می خواهد.