دشمن به کمتر از نابودی ملت ایران راضی نخواهد شد
دشمن به کمتر از نابودی ملت ایران راضی نخواهد شد

[box type=”shadow” ]خبرگزاری ایمنا: امام جمعه نجف آباد گفت: مستکبران هیچ گاه دنبال صلاح و نفع ملت ایران نبوده و در طول عمر انقلاب اسلامی تمامی توان خود برای ضربه زدن به این حرکت را به میدان آورده و امروز نیز به اجبار پشت میز مذاکره حاضر شده اند.[/box] به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف […]

[box type=”shadow” ]خبرگزاری ایمنا: امام جمعه نجف آباد گفت: مستکبران هیچ گاه دنبال صلاح و نفع ملت ایران نبوده و در طول عمر انقلاب اسلامی تمامی توان خود برای ضربه زدن به این حرکت را به میدان آورده و امروز نیز به اجبار پشت میز مذاکره حاضر شده اند.[/box]

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد در خطبه های این هفته با اعلام این مطلب افزود: با تدابیر مقام معظم رهبری مطمئنا حقوق ملت ایران در صحنه های بین المللی حفظ خواهد شد و با انجام این مذاکرات حسن نیت ایران و نیت واقعی قدرت های قلدر جهانی برای تمامی آحاد مردم، سیاسیون و آزاد اندیشان جهان مشخص خواهد شد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز آغاز به کار واحد های امور تربیتی در هشتم اسفند ماه اذعان داشت: چیزی که به کسب و گسترش علم ارزش می دهد، داشتن اخلاق و اعتقادات انسانی است به طوریکه بدون آنها تعلیم در مسیر نادرست خود حرکت کرده و بشر را به شرایط خطرناکی مانند آنچه که بعضا شاهد آن در بسیاری کشورها هستیم سوق می دهد.
امام جمعه نجف آباد، همچنین از چهاردهم اسفند ماه به عنوان سالروز تشکیل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۸ به عنوان دیگر مناسبت مهم این ایام یاد کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی موجود و در آستانه سال جدید همه بایستی ضمن توجه به افراد بی بضاعت و ناتوان برای تامین حداقل نیازهای آنها تلاش داشته باشیم.
خطیب نماز جمعه نجف آباد، ضمن اشاره به نزدیک بودن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا افزود: این بانوی گرانقدر در یکی از سخت ترین شرایط تاریخ اسلام که نبوت در حال انتقال به امامت بود، با رفتار، گفتار و منش خود بهترین دفاع ممکن را از ولایت و ارزش های ناب اسلامی انجام داد./

امام جمعه نجف آباد گفت: اخلاق به دانش و عمل، ارزش و منزلت می دهد.(خبرگزاری ایرنا )

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی در خطبه های نماز جمعه نجف آباد با اشاره به هشتم اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی اظهارکرد: داشتن اخلاق و اعتقادات به دانش، ارزش می دهد بطوریکه بدون آنها تعلیم در مسیر نادرست حرکت خواهد کرد و بشر را به شرایط خطرناک همانند آنچه که در بسیاری کشورها شاهد هستیم سوق می دهد.

خطیب جمعه نجف آباد در ادامه با اشاره به اینکه مستکبران هیچ وقت به دنبال صلاح و نفع ملت ایران نبوده اند، افزود: دشمنان در طول انقلاب اسلامی ایران همه توان خود را برای ضربه زدن به این انقلاب به میدان آوردند و امروز نیز به اجبار پشت میز مذاکره حاضر شده اند.

وی تصریح کرد: شهیدان باهنر و رجایی هم با راه اندازی امور تربیتی در نظام تعلیم و تربیت به دنبال ارتقای اخلاق و منش دینی در جوانها و نوجوانها بودند.

حجت الاسلام و المسلمین حسناتی تاکید کرد: با تدابیر رهبری بدون شک حقوق ملت ایران در صحنه های بین المللی حفظ خواهد شد و در مذاکرات هسته ای، حسن نیت ایران و نیت واقعی قدرت های جهانی برای مردم، سیاسیون و آزاد اندیشان جهان روشن می شود.

وی افزود: خواسته ملت و رهبر انقلاب حفظ عزت و مصالح ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای است که به یقین مورد توجه مسوولان هسته ای کشورمان نیز قرار دارد.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به نزدیک بودن ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: این بانوی گرانقدر در یکی از سخت ترین شرایط تاریخ اسلام که نبوت در حال انتقال به امامت بود، با رفتا، گفتار و منش بی همانند خود بهترین دفاع ممکن را از ولایت و ارزشهای ناب اسلامی داشت.

حضور دشمنان بر سر میز مذاکره نشان دهنده قدرت انقلاب اسلامی است (خبرگزاری رسا)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، عبور از وضعیت فعلی جامعه را در گرو صبر و استقامت در برابر تحریم ها و تهدیدها بیان داشت و گفت: در وضعیت فعلی کشور و مذاکرات نباید به هیچ عنوان به دشمن اعتماد داشته باشیم.

وی با بیان این که دشمن هیچ گاه و در هیچ شرایطی برای هیچ کشور و دولتی خوبی و رحمی نداشته است، افزود: اگر شاهد هستیم که دشمن به پای میز مذاکره آمده است به خاطر ضعف و ضرباتی است که نظام انقلاب و مکتب اسلام خورده اند و الان خودشان محتاج تر از ما به این مذاکرات هستند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی بیان داشت: تحریم و تهدیدهای دشمن نه تنها سبب عقب نشینی ایران نخواهد شد بلکه با همین تحریم ها به دنیا ثابت کردیم که کشور ایران در برابر تهدیدهای دشمن ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد. وی در ادامه بیان داشت: تکیه به جوانان و فکر و اندیشه دانشمندان، اشتغال زایی، تولید داخلی از جمله راهکارهای برون رفت از این وضعیت اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب به دفعات آن را متذکر شده اند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به حوادث کشور یمن نیز گفت: انقلاب مردمی یمن دشمنان را دچار چنان هراسی کرده است که برای مقابله با این انقلاب دست به ایجاد یک جنگ داخلی زده اند تا با ایجاد دودستگی بتوانند انقلاب مردم یمن را سرکوب کنند غافل از آن که مردم یمن پیروز خواهند شد. وی در ادامه بیان داشت: حوادث و مناسبت های تاریخ ذکر، توجه و عبرت آموزی است و مناسبت های شیعه در طول تاریخ دانشگاه رسیدن به کمال است.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: برپایی محافل عزاداری باید در کنار شناخت سیره این بزرگواران باشد و شخصیتی چون فاطمه زهرا حتی بعد از شهادتشان با مخفی بودن قبرش به دفاع از رسالت و امامت پرداختند. وی در ادامه بیان داشت: عظمت ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه را می توان از وصیت نامه سیاسی ایشان و از خطبه فدکیه شناخت که چگونه در دفاع از امام زمانش از جان خود گذشتند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به نامگذاری ۸ اسفند به نام امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: مکتب حیات بخش اسلام،‌ تربیت و تهذیب را بر آموزش مقدم قرار داده است و آموزشی که بدون تربیت و تهذیب صورت گیرد، نتیجه و ثمره ای جز تولید وسایل کشتار جمعی چون بمب اتم نخواهد داشت. وی درباره اهمیت تربیت و تهذیب نیز بیان کرد: علمی از نظر مکتب اسلام سودمند است که در خدمت ایمان،‌اخلاق و انسانیت باشد و علمی مدرک پرور هیچ گاه سومند نخواهد بود.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: تربیت و تهذیب دارای چنان نقش مهمی در زندگی است که دشمنان اسلام بعد از انقلاب اسلامی به این نکته پی بردند که هر یک از جوانان و فرزندان این دیار به اندازه یک بمب اتم برای دشمن ضرر دارد و هیچ گاه در میدان رزم نخواهند توانست به اهداف خود برسند. وی با اشاره به این که دشمن در جبهه جدید جنگ نرم، وارد مدارس شده است، افزود: دشمن با شناختی که نسبت به باورها و اعتقادات این ملت به دست آورده است، برای ضربه زدن از راه اخلاق و باورهای دینی وارد شده است و امروز در دورانی قرار گرفته ایم که دشمنان با تمام تجهیزات خود در فضاهای آموزشی ما نفوذ کرده اند.

امام جمعه نجف آباد درباره شرایط فرهنگی و جنگ نرم دشمن نیز گفت: ائمه معصومان در ۱۴۰۰ سال قبل در روایات خود به این دوران اشاره کرده اند که روزی فرا خواهد رسید که نه تنها امر به معروف و نهی از منکر صورت نمی گیرد بلکه منکر به عنوان معروف جایگزین شده و باورها و اعتقادات به عنوان منکر بیان می شود. وی با اشاره به نقش حیاتی خانواده ها و والدین در عرصه جنگ نرم بیان کرد: آموزش و پرورش هیچ گاه به تنهایی قادر به تربیت فرزندان نخواهد بود و امروز واجب ترین فعالیت و کار برای خانواده و والدین توجه به ابعاد فرهنگی و خوراک فکری نسل جوان است.

حجت الاسلام حسناتی از دیگر مناسبت های هفته آینده را تأسیس کمیته امداد امام خمینی برشمرد و بیان داشت: در این هفته که به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نیز نامیده شده است باید با نگاهی جدید وارد سال نو شویم و از بسیاری از رذایل اخلاقی چون فخرفروشی و چشم و هم چشمی و اسراف بپرهیزیم.