تکرار ترمیم غیر اصولی ترانشه های فاضلاب نجف آباد
تکرار ترمیم غیر اصولی ترانشه های فاضلاب نجف آباد

همزمان با آغاز مجدد اجرای شبکه ۵۲۳ کیلومتری فاضلاب نجف آباد از نیمه دوم سال گذشته، با وجود کارهای خوبی که در این زمینه صورت گرفته انتقاداتی نیز از سوی مردم و مسئولین مرتبط به نحوه اجرای آن وارد شده که از مهمترین آنها می توان به عدم ترمیم به موقع و صحیح ترانشه های […]

همزمان با آغاز مجدد اجرای شبکه ۵۲۳ کیلومتری فاضلاب نجف آباد از نیمه دوم سال گذشته، با وجود کارهای خوبی که در این زمینه صورت گرفته انتقاداتی نیز از سوی مردم و مسئولین مرتبط به نحوه اجرای آن وارد شده که از مهمترین آنها می توان به عدم ترمیم به موقع و صحیح ترانشه های ایجاد شده در معابر اشاره کرد که نمونه این امر خود را پس از بارندگی های شدید اخیر در کوچه دلنواز منطقه سه و معابر اطراف آن نشان داده است.

به وجود آمدن این گودال ها در محل ترانشه ها در حالی است که مسئولان اداره آب و فاضلاب نجف آباد پیش از این بارها بر ترمیم اصولی و به موقع این موارد تاکید کرده اند ولی حداقل در مورد این محدوده از جنوب شهر، مردم پس از چندین ماه انتظار برای ترمیم خرابی های ایجاد شده، اکنون شاهد نشست بسیار عمیق برخی از بخش های ترمیم شده و ترمیم نشده هستند که این امر نگرانی آنها را از وضعیت آینده این معابر دو چندان کرده است.

عمق و محل گودال های به وجود آمده در این منطقه به حدی خطرناک است که به راحتی می توانند به راکبین موتور سیکلت،خودروهای سواری و حتی عابرین پیاده در ساعات مختلف روز به ویژه در شرایط بارندگی آسیب برسانند.

البته همزمان با حضور عکاس این پایگاه خبری در محل جهت تهیه گزارش تصویری زیر، یک خودروی نیسان نیز که به نظر از طرف پیمانکار پروژه مامور شده بود در محل حضور یافته و با تخلیه خاک در نقاط مختلف اقدام به پوشاندن وضعیت به وجود آمده می کرد.

به هر حال این سوال باقی می ماند در شرایطی که مردم نجف آباد با فداکاری و از خود گذشتگی یک بار دیگر به کمک آمده و با پرداخت بخش عمده هزینه اجرای طرح فاضلاب، دست دولت و مسئولان شهر را گرفته اند، نباید مسئولان هم حداقل به صورت صحیح و به موقع وظایف خود را در قبال آنها انجام دهند؟

چرا برخی پشت این جمله که ” این کار پروژه بزرگی است و بروز برخی مشکلات در آن طبیعی است” معایب و کم کاری پیمانکاران و مسئولان مرتبط در اداره آب و فاضلاب نجف آباد را پنهان می کنند و تنها خواستار همکاری تمام قد مردم و دیگر دستگاه های اجرایی در این موضوع می شوند؟

لازم به ذکر است که چند هفته پیش نیز چنین کم کاری از سوی پیمانکار شبکه فاضلاب نجف آباد که سالها قبل بخشی از آن را اجرایی کرده بود باعث نشست عمیق خیابان در تقاطع شیخ بهایی و قدس شد که مدیران مربوط در آن مقطع با انداختن توپ به زمین پیمانکار قبلی بر ترمیم اصولی ترانشه ها در اجرای بخش های جدید شبکه فاضلاب تاکید کردند ولی این اتفاق نشان می دهد که مدیران محترم بایستی برای تحقق وعده خود تلاش بیشتری را نشان دهند.

به هر حال امیدواریم در آینده با نظارت بهتر مسئولان ضمن ترمیم به موقع و اصولی ترانشه های ایجاد شده در جریان اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب، شاهد رعایت حقوق مردم در جریان این پروژه از سوی دستگاه های اجرایی مختلف نیز باشیم.