جوابیه دانشگاه آزاد نجف آباد به خبر زمین خواری نجف آباد نیوز
جوابیه دانشگاه آزاد نجف آباد به خبر زمین خواری نجف آباد نیوز

به دنبال یادداشت چندین روز قبل نجف آباد نیوز در مورد وضعیت زمین های تصرف شده در شمال شهر نجف آباد، برخی مسئولین رده پایین این دانشگاه ضمن تماس با خبرنگار این پایگاه خبری خواستار حذف و یا تغییر خبر مذکور شدند ولی با توجه به رسالت چنین رسانه هایی چنین امری به صورت کامل […]

به دنبال یادداشت چندین روز قبل نجف آباد نیوز در مورد وضعیت زمین های تصرف شده در شمال شهر نجف آباد، برخی مسئولین رده پایین این دانشگاه ضمن تماس با خبرنگار این پایگاه خبری خواستار حذف و یا تغییر خبر مذکور شدند ولی با توجه به رسالت چنین رسانه هایی چنین امری به صورت کامل رد شد و خواستار صدور جوابیه رسمی دانشگاه در این خصوص شدیم که در پی آن نیز ایمیلی به صورت شخصی و به صورت یک متن تایپ شده و فاقد هر گونه سربرگ و مهری برای ما ارسال شد.

در حالیکه بر طبق قوانین رسانه ها بایستی چنین جوابیه ای به صورت رسمی و در سربرگ و مهر دانشگاه ارسال شود تا قابل استناد و درج به عنوان جوابیه باشد ولی با این احوال به منظور نشان دادن حسن نیت پایگاه خبری این متن ارسالی را منتشر می کنیم. امید می رود مسئولان چنین دانشگاه بزرگی که تمامی حیات و داشته های خود را مدیون مردم بزرگوار و صبور نجف آباد هستند، حداقل به احترام صاحبان اصلی این مجموعه هم که شده، پاسخ های مستدل و منطقی تری به چنین مواردی ارائه دهند.

البته ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که بخشی که در آن بیان شده که دانشگاه اشتباه خود را پذیرفته و تنها برای اجرای عقب نشینی از حد فعلی تقاضای خسارت کرده را یکی از مسئولین رده یالای شهر در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران طرح کرده که شواهد آن نیز به صورت کامل موجود می باشد.

در ادامه می توانید متن ارسال شده به عنوان جوابیه دانشگاه آژاد را مطالعه نمایید.

 

جوابیه

اخیراً طی درج خبری تحت عنوان(( زمین خواری بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی))مواردی به این دانشگاه نسبت داده شده که سراسر کذب و خلاف واقعیت های موجود بوده و موجبات تشویش اذهان عموم را فراهم نموده است . متاسفانه گوینده خبر به این مساله توجه نداشته اندکه عنوان زمین خواری یک واژه مصطلح حقوقی و اجتماعی بوده و در مواردی به کاربرده می شود که  اراضی دولت بدون ضوابط قانونی توسط شخص یااشخاص تصرف شود و به هیچ وجه عنوان زمین خواری در حق دانشگاه که تمامی اقدامات خود  رابراساس قراردادهای واگذاری زمین از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان و بااخذ اسناد مالکیت رسمی انجام داده و اراضی که دارای کاربری آموزشی است را جهت توسعه دانشگاه خریداری کرده است نمی شود. به علاوه گوینده خبر در اشتباه دیگری اظهار داشته مسولان دانشگاه تخلف صورت گرفته را پذیرفته ولی جهت آزادی اراضی مطالبه خسارت نموده اند که متاسفانه این مطلب نیز همانند اصل اظهارات کذب و برخلاف واقع بوده و از نظر شرعی و قانونی موجب مسئولیت است. در پایان جهت تنویرافکار عمومی ضمن تکذیب کلیه اظهارات منتشر شده اعلام می دارد مالکیت اراضی دانشگاه تماماً از طریق مجاری قانونی و براساس نیازهای دانشگاه تامین شده وباتوجه به اینکه این دانشگاه یکی از  بزرگترین واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور است خریداری اراضی جهت احداث مراکز آموزشی مختلف امری متعارف و معمول بوده و در خصوص سایر دانشگاههای مشابه نیز وضعیت به همین گونه است که مردم برای ایجاد و احداث دانشگاه بهترین و مرغوب ترین زمین های شهرخود را اهدا نموده اند.

روابط عمومی

 دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد