بعثت؛ تدبیر اندیشه‌ها، برپایی عدالت و برچیدن ظلم است
بعثت؛ تدبیر اندیشه‌ها، برپایی عدالت و برچیدن ظلم است

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد امشب در مراسم جشن مبعث رسول مکرم اسلام(ص) که در مسجد جامع برگزار شد، مبعث را واقعه ای بی همتا در تاریخ بشر بیان کرد و گفت: یکی از نعمت های الهی که در صدر دیگر نعمت ها در قیامت از آن سوال […]

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد امشب در مراسم جشن مبعث رسول مکرم اسلام(ص) که در مسجد جامع برگزار شد، مبعث را واقعه ای بی همتا در تاریخ بشر بیان کرد و گفت: یکی از نعمت های الهی که در صدر دیگر نعمت ها در قیامت از آن سوال می شود، نعمت رسالت است.

وی بعثت را بزرگ‌ترین نعمت خداوند به بشریت به ویژه امت آخرالزمان بیان کرد و افزود: خداوند در آیه «یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ» رسالت و بعثت پیامبر را برای علم، معرفت، تهذیب نفس و عقاید و تلاوت آیات الهی بیان کرده است تا بشریت به واسطه آیات الهی به این درجه برسد که دنیا آیه ای از آیات الهی برای رسیدن به هدف است و نباید این دنیا وسیله و هدف قرار گیرد.

حجت الاسلام حسناتی با قرائت آیه «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت‏» بالاترین هدف بعثت و رسالت پیامبر را برقراری عدالت در جوامع بیان داشت و گفت: هدف اصلی از بعثت تدبیر اندیشه ها و عقاید و برپایی عدالت و برچیده شدن ظلم، ایستادگی در برابر طاغوت های زمان از دیگر اهداف بعثت پیامبر اکرم(ص) است.

وی در ادامه بیان کرد: ایستادگی در برابر جباران زمان یکی از سنت های الهی است و امت پیامبر آخرالزمان امتحانش از دیگر امت ها سخت تر است و تا آخرالزمان بشریت بر سر همین سفره است و تنها اتحاد مومنان است که سبب پیروزی بر جباران زمان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه افزود: شهادت ائمه اطهار(ع) که برای تأیید توحید هم در گفتار و هم در عمل از رسالت پیامبر دفاع کردند و ذره ای از مرز عدالت خارج نشدند و با تمام تلاش خود از اخلاق و سیره نبوی حفظ و حراست کردند و امروز این وظیفه به دوش ما گذاشته شده است.

وی با اشاره به این که بنای خداوند بر تسلط دین اسلام بر کل جهان است، گفت: خداوند این دین حق را فرستاده است تا بر تمام ادیان ساختگی، اندیشه های باطل و تحریفات غلبه کند و دین اسلام به طور فطری و طبیعی در کل عالم مسلط شود و این تسلط تنها با ظهور حضرت حجت محقق خواهد شد.

حجت الاسلام حسناتی با بیان این‌که بالاترین وظیفه بر عهده ما به عنوان منتظران حکومت حضرت مهدی است، بیان کرد: انتظار فرج افضل اعمال و بالاترین جهاد است و این یک جهاد همه جانبه است و و برای برقراری عدالت مطلق در کل جهان نیازمند زمین سازانی هستیم که توحید، معارف و اخلاق مهدوی داشته باشند که اگر در این راه قدم برداشتیم در هر لحظه ای که نفس می کشیم مجاهد فی سبیل الله خواهیم بود.

وی در ادامه بیان داشت: بعثت پیامبر اکرم، قرآن است و عِدل قرآن، ائمه هستند و ما به عنوان طلایه داران و فرزندان مبعث باید به میدان آمده و در راهی گام برداریم که انبیا برای آن مبعوث شدند و آن چیزی جز برقراری حق و عدالت در جهان نیست.

امام جمعه نجف آباد با بیان این که اگر کسی فرزند بعثت شد، تمام اعمالش به افضل اعمال تبدیل می شود، گفت: هدایت بشر از زندگی احساسی و نشاندن او بر سر سفره عقل و تدبیر و یادآوری میثاق فطری انسان در عهد الست از پیام های ارزشمند بعثت است که مولی علی(ع) در کلام خود به آن اشاره کرده است.

وی با تأکید بر این که ما در برابر بعثت کوتاهی کرده ایم، خاطرنشان کرد: ما باید بار دیگر با اهداف بعثت تجدید میثاق کنیم و گام برداشتن در جهت اهداف بعثت انسان را به زندگی طیب و اسلامی رهنمون می کند و امروز حجت بر ما تمام شده است و برگزاری مراسمات جشن تنها گام اول است و باید پیام بعثت را شناخته و با آن همراه شویم که وظیفه امروز شیعه انتشار پیام بعثت در جهان است.

حجت الاسلام حسناتی بشریت را تشنه پیام بعثت دانست و افزود: فهم پیام بعثت سبب عزت و سربلندی ملت اسلام و جوامع خواهد شد و دشمنان این را خوب فهمیده اند و هدف اصلی شان در میدان جنگ نرم از میان بردن پیام بعثت و عمده مبارزاتشان د ر فضای مجازی و بر ضد مهدویت است.

وی در پایان با تأکید بر همت و تلاش بیشتر در جهت فرهنگ سازی گفت: امروز آسیب های فضای مجازی بیش از هر زمان دیگر جوانان را تهدید می کند و باید بتوانیم با استفاده از کلام الهی و سخنان معصومان در جهت مبارزه با این آسیب ها فرهنگ سازی کنیم./

منبع : خبرگزاری رسا