تبلیغ و مناظره بدون تخصص، ضرر زننده به اسلام و تشیع است
تبلیغ و مناظره بدون تخصص، ضرر زننده به اسلام و تشیع است

حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد، با اشاره به حضور خیل عظیم شیعیان در حرکت پیاده به سمت کاظمین با وجود همه خطرات، گفت: اهل بیت عروه الوثقی، کشتی نجات و وسیله وصول ما به سوی خدا […]

حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد، با اشاره به حضور خیل عظیم شیعیان در حرکت پیاده به سمت کاظمین با وجود همه خطرات، گفت: اهل بیت عروه الوثقی، کشتی نجات و وسیله وصول ما به سوی خدا هستند و این اعتقاد شیعه است که سبب بروز چنین حرکاتی می شود.

وی حفظ دو امانت پیامبر اکرم(ص)، قرآن و اهل بیت را سبب حفظ شیعه بیان کرد و افزود: هر کجا این دو امانت حفظ شده پیروزی، حیات دنیا و آخرت به دنبال داشته است و اگر نامی از شیعه در عالم مانده است به برکت عشق به اهل بیت و برگزاری چنین محافل و مراسمی  است که حتی در پرتو آن خون ها داده اند.

حجت الاسلام حسناتی با بیان این که محبت خالصانه به اهل بیت(ع)، حافظ انسان در دنیا و آخرت است، بیان داشت: این محبت خالصانه بخشی در اربعین بروز کرده است و بخشی از آن را امروز در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) شاهد هستیم.

وی در ادامه با بیان آیه «وَ أَمَّا بِنِعْمَهِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ» افزود: عظیم ترین نعمت الهی که به بشر ارزانی شده است، نعمت ولایت محمد و آل محمد(ص) است و همین نعمت است که سبب حیات بشر شده است و وظیفه اصلی ما عدم غفلت از این نعمت عظیم الهی است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی امام موسی کاظم(ع) گفت: این امام همام در دوران عمر بابرکت خود علاوه بر وظایفی چون تبیین دین و معارف الهی، و تثبیت اصل تشیع، اصلی ترین وظیفه در آن دوران، ایستادگی و پاسخ گویی به شبهات دشمنان و معاندان دین بود.

وی در ادامه بیان داشت: محاصره امام و خفقان دوران بنی عباس سبب شد تا حضرت برای مقابله با گروه هایی چون دهریون و شبهه افکنان شاگردانی چون هشام بن حکم را تربیت کنند تا بتوانند در مقابل دسیسه دشمنان از کیان اسلام دفاع کنند که وارد شدن افرادی بدون تخصص در این زمینه ها، سبب ضربه به تشیع و اسلام می شود.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خاطر نشان کرد: تسلط بر احکام و مبانی و معارف دین اسلام و تشیع اصلی ترین مشخصه مبلغان دینی است چنان که با یک بی دقتی و عدم آگاهی باعث پیروزی دشمنان و در مواقعی باعث تبدیل شدن حکم حلال الهی به حرام خواهد شد.

وی با اشاره به این که دین خدا، ناموس خداوند است و هر کسی موظف به حفاظت از آن است، گفت: اصول و احکام الهی در هیچ دوره و زمانی تغییر نمی کند و تنها موضوعات قابل تغییر است و گاهی مشاهده می شود که بعضی از احکام به خاطر بی مبالاتی و عدم مراجعه به مراجع، اسلام شناس و کارشناسان دین مورد تفسیرهای نادرست توسط افراد قرار می گیرد.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به حدیث جنود عقل و جهل که امام موسی کاظم(ع) به شاگردش هشام  فرمودند، بیان کرد: در دورانی که دشمنان بعد از شکست در میدان جنگ سخت و نبرد نظامی، وارد میدان جنگ نرم شده اند، بررسی این گونه احادیث و پی بردن به عظمت عقل و معرفت سبب پیروزی بر دشمنان خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: حضرت در این حدیث راه های تقریب به خداوند را معرفت به خدا، اهتمام به نماز، بر به والدین، دوری از عجب، فخرفروشی و حسادت بیان کرده است و این همان مبارزه و جهاد اکبر است که اکنون باید بیش از هر زمان دیگری باید در جهت کسب آن تلاش کرد.

منبع: خبرگزاری رسا