حاکمان جائر منطقه از عاقبت عربستان و ترکیه درس بگیرند
حاکمان جائر منطقه از عاقبت عربستان و ترکیه درس بگیرند

[box type=”shadow” ] حجت الاسلام حسناتی گفت: امروز دوران ظلم ستیزی حاکمان جائر به سر آمده است و آنان باید بدانند که طبیعت ظلم بی دوامی است و هیچ گاه نخواهند توانست دین الهی را از میان ببرند.[/box] به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد […]

[box type=”shadow” ] حجت الاسلام حسناتی گفت: امروز دوران ظلم ستیزی حاکمان جائر به سر آمده است و آنان باید بدانند که طبیعت ظلم بی دوامی است و هیچ گاه نخواهند توانست دین الهی را از میان ببرند.[/box]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف‌آباد، با اشاره به جنایات آل سعود و وهابیت علیه مردم مظلوم یمن، و فریب خوردگی این کشورهای به اصطلاح اسلامی گفت: در جامعه اسلامی وقتی فرامین و دستورات الهی با معرفت و بصیرت انجام نشود، شاهد بروز کشورهایی خواهیم بود که اکنون ادعای امامت کل عالم اسلام را دارند.

وی در ادامه افزود: آل سعود به آمریکائی‌ها در آغاز حمله به یمن وعده دادند که در طی ۱۰روز بر این کشور تسلط پیدا کند ولی اکنون شاهد هستیم که بعد از گذشت ۲ ماه هنوز هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند و حتی برعکس این یمنی ها هستند که به جان آل سعود و تسلط بر آنها افتاده اند و باعث بی‌آبرویی عربستان در مقابل آمریکا شده است.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به وقایع کشور ترکیه و انتخابات این کشور نیز گفت: کشور ترکیه و جناب اردوغان نیز به همان طمع کشور عربستان دچار شدند و در طول ۱۳ سال به اسم اسلام و مبارزه با صهیونیسم، مردم مسلمان ترکیه را به پای صندوق های رای کشاند و امروز شاهد جنایاتی چون تجهیز گروه تکفیری داعش در سوریه توسط ترکیه هستیم.

وی در ادامه با بیان این که کاخ سازی و زنده کردن امپراتوری عثمانی از دیگر اقدامات این کشور اسلامی از سوی اردوغان است، افزود: چهار سال حضور داعش در کشور سوریه و آن جنایاتی که تاریخ از نگارش آنها شرم دارد، همین جنایات امروز سبب خواری و ذلت کشور و سرمداران ترکیه شده است و حاکمان جائر منطقه به هوش باشند که هیچ طبیعت ظلم این است که هیچ گاه دوام پیدا نمی کند.

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد، با اشاره به کارشکنی های آمریکا در پای میز مذاکرات بیان داشت: میدان مذاکرات باید میدان دفاع از مردم و اطاعت از سخنان رهبر معظم انقلاب باشد و امروز دشمن به دنبال گذاشتن کلاه بر سر این ملت است و می خواهند به گونه ای قطعنامه ای را تنظیم کنند که به نفع خودشان تمام شود، ولی تیم مذاکراه کننده باید به هوش باشد که ما هیچ گاه از منافع خود کوتاه نخواهیم آمد.

وی با اشاره به گذشت ۳۵ سال از تحریم های آمریکا بر ایران و دستاوردهای این تحریم ها افزود: تحریم ها و سختی ها باعث شد تا جوانان این کشور با عزت و اقتدار به جهانیان ثابت کنند که در زمینه های مختلف علمی دارای چه جایگاهی هستند و امروز نیز با توجه به همین توانایی ها و دارایی های باید با پیروزی میدان مذاکرات را به پایان برسانم.

رشوه گیری و برخورد ناصحیح با ارباب رجوع از بدترین منکرات است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به شعار امسال، همدلی و همزبانی دولت و ملت، از مسؤولان خواست تا قدرشناسی و خدمت خالصانه به مردم را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و امروز در این شرایط سخت اقتصادی تکلیف مسؤولان بسیار سخت تر شده است.

وی در ادامه بیان داشت: امروز در میدان جنگ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قرار داریم و در مرحله نزدیک شدن به اوج قله و فتح کاخ های ستم هستیم و در این شرایط باید بیش از گذشته مراقب اعمال و رفتارمان به ویژه ارگان های دولتی در برخورد با مردم باشند که همین برخوردهای بد و رشوه گیری ها، بدترین منکرات است.

عمل با معرفت به دستورات الهی غذای روح جامعه است

امام جمعه نجف‌آباد دستورات و واجبات الهی را غذای روح یک جامعه برشمرد و گفت: واجبات الهی عوامل رشد یک جامعه است و هر کجا این واجبات زمین ماند، کشورهای اسلامی از همان ناحیه دچار ضربه شدند و بزرگترین ضربه را از ناحیه جباران و ستمکارانی خوردند که نمی خواهند دین الهی در جهان حاکم شود.

وی با اشاره به این که استقرار دین در یک جامعه سبب تعالی و رشد آن جامعه خواهد شد و این مسأله بزرگترین ضربه به منافع استعماری دشمنان است، افزود: دشمنان برای نابودی دین، به سراغ واجبات دین و از میان بردن ریشه دین هستند تا دیگر دین داری در جامعه نباشد و تنها پوسته ای از دین باقی بماند.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: هدف دشمنان اسلام، رساندن جوامع به یک دین حداقلی است که مردم تنها به انجام دستورات اکتفا کنند بدون این که هیچ معرفت و بصیرتی در این راه به دست آوردند و تمام اعمال و رفتارشان از نوع معاملات تا سبک زندگی شان تحت یک بی دینی قرار گیرد.

وی معرفت نسبت به احکام دین و انجام آن را سبب حیات هر جامعه ای برشمرد و گفت: دشمنان هیچ گاه از مرده و جوامع بی هویت و بی دین نمی هراسند، و جوامعی که رهبریت انبیا و اولیای الهی را زیر پا گذاشتند و حتی در زمان خود پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم با فرزندان پیامبر جنگیدند، خوار و ذلیل شدند و امروز نیز در شاهد این گونه جوامع اسلامی هستیم.