خلع ید ۲ موقوفه در شهر دهق نجف‌آباد
خلع ید ۲ موقوفه در شهر دهق نجف‌آباد

حجت‌الاسلام اصغر توسلی  اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نجف‌آباد در راستای حفظ و حراست از موقوفات و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش توانست دو موقوفه شهر دهق را از موقوفه‌خواران باز پس بگیرد. وی تصریح کرد: در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه توانست با ارائه مدارک و وقفنامه به دادگاه […]

حجت‌الاسلام اصغر توسلی  اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نجف‌آباد در راستای حفظ و حراست از موقوفات و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش توانست دو موقوفه شهر دهق را از موقوفه‌خواران باز پس بگیرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه توانست با ارائه مدارک و وقفنامه به دادگاه صالحه شهر دهق حکم خلع ید موقوفه‌خواران را بگیرد و این موقوفات را دوباره احیا کند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد در ادامه افزود: این موقوفات دو قطعه زمین بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد پس از هشت سال از تصرف آزاد شدند.

وی بیان کرد: مساحت این دو قطعه زمین به ترتیب یک‌هزار و ۴۰۰ و یک‌هزار متر مربع بوده و در مجموع ارزش این موقوفات در حدود ۵۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است.

توسلی عنوان کرد: اکنون اداره اوقاف و امور خیریه می‌تواند مطابق با وقفنامه‌ای که توسط واقفان نیک‌اندیش این موقوفات تنظیم شده عواید حاصل از آن را صرف روضه‌خوانی امام حسین (ع) کند.

وی اضافه کرد: همچنین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد در همین راستا کمیته احیای موقوفات شهر دهق را با حضور اعضای شورای شهر دهق، شهردار و دیگر مسئولان این شهر راه‌اندازی کرده که نخستین جلسه این شورا نیز در روز دوشنبه ۲۹ تیر ماه در دفتر شهردار دهق برگزار شد.

منبع:فارس