صادرات ۸ میلیون دلاری شرکت قدس نجف آباد
صادرات ۸ میلیون دلاری شرکت قدس نجف آباد

مدیرعامل گروه صنعتی قدس نجف‌آباد گفت:”در حال حاضر مشتریان گروه صنعتی قدس نجف‌آباد در ۱۲ کشور حضور دارند و شرکت قدس سالانه ۲۲۰۰ تن محصول، معادل ارزی ۸ میلیون دلار صادرات دارد.” مهدی جابری مدیرعامل گروه صنعتی قدس نجف‌آباد در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه این شرکت بیش […]

مدیرعامل گروه صنعتی قدس نجف‌آباد گفت:”در حال حاضر مشتریان گروه صنعتی قدس نجف‌آباد در ۱۲ کشور حضور دارند و شرکت قدس سالانه ۲۲۰۰ تن محصول، معادل ارزی ۸ میلیون دلار صادرات دارد.”

مهدی جابری مدیرعامل گروه صنعتی قدس نجف‌آباد در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه این شرکت بیش از سه دهه است که سابقه فعالیت دارد، تاکید کرد:”در حال حاضر گروه صنعتی قدس نجف‌آباد به تولید محصولات فلزی خودرو به‌طور ویژه خودروهای سنگین می‌پردازد و پنج شرکت قدس به‌عنوان تولیدکننده انواع اتاق راننده و قطعات کامیون‌های بنز، شرکت بهینه صنعت اصفهان تولیدکننده انواع مخازن  CNGاز ورق لوله، شرکت فولاد رینگ سپاهان تولیدکننده انواع رینگ و مخزن سوخت کامیون، شرکت متین قطعه آسیا تولیدکننده کپسول‌های گاز مایع خانگی و صنعتی و شرکت قالب‌سازی قدس در زمینه ساخت انواع قالب‌های صنعتی با دستگاه‌های تمام مکانیزه را به‌عنوان زیرمجموعه خود دارد.”
به گفته وی، این شرکت توانسته اتاق کامل کامیون‌های بنز، هیوندای، کاپرا و ایسوزو را مطابق استانداردهای روز دنیا تولید کند. همچنین گروه صنعتی قدس نجف‌آباد علاوه بر رفع نیاز بازار داخل به قطعات بدنه کامیون، بخش اعظمی از تولیدات خود را به کشورهای مختلف صادر می‌کند.
جابری با بیان اینکه این گروه صنعتی تاکنون برای ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است اضافه کرد:”طی ده سال گذشته این شرکت محصولات خود را به بیش از ۱۶ کشور دنیا صادر کرده است و در این مدت ۹ بار صادرکننده نمونه استان اصفهان شده است.”
مدیرعامل گروه صنعتی قدس نجف‌آباد به حضور این گروه در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت:”امسال نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو مانند سال‌های گذشته برگزار شد و گروه صنعتی قدس نجف‌آباد هم در همین راستا در این نمایشگاه حاضر شد. همچنین مهم‌ترین بخش حضور در نمایشگاه‌ها آشنایی با مشتریان و اطلاع‌رسانی به آن‌ها است، به‌طوری‌که این ارتباطات منجر به ایجاد ارتباط و مذاکرات می‌شود. همان‌طور که این شرکت توانسته در سال‌های گذشته نیز از این امر بهره کافی را ببرد و قرارداد‌های مهمی را ثبت کند.”
به گفته جابری، این شرکت یکی از قالب‌سازهای مطرح در سطح کشور است و کلیه مراحل طراحی، ساخت و تکمیل محصولات در مجموعه قالب‌سازی قدس انجام می‌شود. همچنین این شرکت علاوه بر نیازهای مجموعه قدس به‌صورت سفارشی با دیگر شرکت‌ها نیز همکاری دارد.
وی به ساخت سفارشی قطعات توسط گروه صنعتی قدس برای شرکت‌های قالب‌های بزرگ سایپا، مرکز تحقیقات نوآوری سایپا، ایران خودرو دیزل (اپکو) و بهمن دیزل اشاره و تصریح کرد:”ساخت قالب‌های اتاق شیلر به سفارش بهمن دیزل و ساخت قالب‌های اتاق کاپرا برای بهمن موتور از نمونه‌های این همکاری است.”
مدیرعامل گروه صنعتی قدس نجف‌آباد مشکلات انتقال پول، تحریم سوئیفت، تامین نقدینگی و گشایشL/C را از بزرگ‌ترین مشکلات این گروه صنعتی دانست و ابراز امیدواری کرد:”با رفع کامل تحریم‌ها و ارتباط با دنیا این مشکلات نیز رفع شود و رونق اقتصادی بار دیگر به کشور بازگردد.”
وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه خدمات این شرکت توسط ۴۷ نمایندگی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد:”مشتریان گروه صنعتی قدس نجف‌آباد در ۱۲ کشور دنیا حضور دارند. همچنین شرکت متین قطعه آسیا به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این گروه صنعتی از ابتدای سال ۹۴ مجوز صادرات را اخذ کرده و در حال حاضر ماهانه ۲۰۰ تن محصول صادرات می‌کند. همچنین شرکت قدس نیز سالانه ۲۲۰۰ تن معادل ۸ میلیون دلار صادرات دارد.”
به گفته جابری، این شرکت بیش از ۷۰۰ نوع محصول تولید می‌کند که کلیه مواد اولیه آن به‌طور کامل از داخل کشور تهیه می‌شود. این در حالی است که وی معتقد است شرایط خاص منطقه و جنگ‌، صادرات این شرکت را تحت‌الشعاع قرار داده و صادرات گروه صنعتی قدس را که پیش از این به کشورهای همسایه بوده به‌سوی کشورهای آفریقایی برده است.
مدیرعامل گروه صنعتی قدس نجف‌آباد با بیان اینکه این گروه از دولت و وزارت صنعت‌، معدن و تجارت درخواست حمایت دارد، گفت:”دولت نباید صرفا به شرکت‌های دولتی و دو خودروساز بزرگ توجه داشته باشد و این انتظار وجود دارد که بخش خصوصی نیز در این میان مورد توجه باشد و معضلات این بخش از اقتصاد هم در نظر گرفته شود. این در حالی است که دولت می‌تواند با اصلاح قوانین به بخش خصوصی کمک شایانی کند.”

منبع:عصر خودرو