امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی از بی‌تدبیری دولت است
امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی از بی‌تدبیری دولت است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با ابراز تأسف از امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی در استان فارس،‌ گفت: امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی نشان از بی‌تدبیری دولت دارد و هیچ توجیهی برای آن قابل قبول نیست. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، به دنبال امحای ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در استان فارس اظهار داشت: برخی کشورهای […]

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با ابراز تأسف از امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی در استان فارس،‌ گفت: امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی نشان از بی‌تدبیری دولت دارد و هیچ توجیهی برای آن قابل قبول نیست.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، به دنبال امحای ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در استان فارس اظهار داشت: برخی کشورهای دنیا و شهرهای ایران هنگام پخت نان به درصدی از آرد آن سیب زمینی اضافه می‌کنند و این کار باعث کیفیت و گیرایی بهتر نان می‌شود.

وی افزود: سالانه ۸ و نیم میلیون تن گندم، تولید داخل است و ۴ میلیون تن باید از کشورهای دیگر وارد کنیم؛ اگر به بخشی از آرد نان‌ها هنگام پخت سیب زمینی اضافه کنیم نیاز به وارد کردن ۴ میلیون تن رفع می‌شود. همچنین از خروج مقداری پول هنگفت نیز جلوگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: امحای حجم زیاد سیب زمینی در استان فارس غیرمنطقی است چراکه در صورت پیش بینی راهکارهای منطقی برای آن هم از خروج ارز جلوگیری می‌شود و هم یک مدیریت جهادی صورت می‌گیرد.

ابوترابی با ابراز تاسف از امحای ۱۷۰۰ تن سیب زمینی عنوان کرد: امحای این مقدار سیب زمینی بی تدبیری دولت را نشان می‌دهد اما اگر ادعای فاسد بودن آن مطرح است باز هم سوء مدیریت ها سبب فاسد شدن آن شده است.

منبع:فارس