پذیرش مقاله عضوهیات علمی دانشگاه آزاد نجف آباد در کنفرانس بین المللی نروژ
پذیرش مقاله عضوهیات علمی دانشگاه آزاد نجف آباد در کنفرانس بین المللی نروژ

واحدمرکزی خبر: مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در کنفرانس بین المللی نروژ پذیرفته شد. تاثیر آلودگی بر سلامت انسان ( مطالعه موردی شهر اصفهان ) عنوان مقاله علمی مهدی مومنی عضو هیات علمی گروه جغرافیا دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد است که در ششمین کنفرانس بین المللی دانشگاهی نروژ […]

واحدمرکزی خبر: مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در کنفرانس بین المللی نروژ پذیرفته شد.
تاثیر آلودگی بر سلامت انسان ( مطالعه موردی شهر اصفهان ) عنوان مقاله علمی مهدی مومنی عضو هیات علمی گروه جغرافیا دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد است که در ششمین کنفرانس بین المللی دانشگاهی نروژ پذیرفته شد.
عضو هیات علمی گروه جغرافیا این دانشگاه و مجری طرح امروز گفت : شهر اصفهان در دهه های اخیر با رشد بی رویه جمعیتی روبرو بوده است بطوریکه جمعیت آن از حدود ۲۰۰هزار نفر در سال ۱۹۵۰ هم اکنون به بیش از یک میلیون و۶۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.
آقای مومنی فعالیت کارخانه های بزرگ فولاد ، سیمان ، پالایشگاه و صدها واحد آلاینده دیگر در گرداگرد شهر اصفهان بدون فیلتر کردن کامل گازها ، دود و غبار و پساب صنعتی را عامل روندی افزایش گسترده آلودگیهای هوا ، آب ، خاک و پیامد آن آلودگی مواد غذایی دانست و افزود : بررسی های نشان می دهد که اکنون شهر اصفهان رکورد دار برخی از بیماریها همچون سرطان ، ام اس و بیماریهای ریوی و چشمی است.
وی گفت : روش تحقیق در این مطالعه بر اساس هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی ، تحلیلی برای آنالیز خاک و آب پس از نمونه برداری در آزمایشگاه ترکیبات آن مشخص و با جداول استاندارد مقایسه شده است .
پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد افزود : نتیجه حاصل از این تحقیق نشانگر بیش از حد نرمال میزان سرب در لجن و آب رودخانه زاینده رود و همچنین بررسی های آزمایشگاهی از نمونه های خاک در شمال این شهر نشان دهنده بالاتر از نرمال بودن میزان کادمیم در خاکهای این منطقه است .
آقای مومنی گفت : در این تحقیق مشخص شد در صورت ادامه روند موجود در آینده نزدیک شرایط بحران زیست محیطی در شهر اصفهان بوجود خواهد آمد .
کنفرانس بین المللی نروژ۲۳ تا ۲۶ ژوئن مصادف با ۲ تا ۵ تیر امسال در شهر برگن برگزار می شود.