درخشش دانشجویان آزاد نجف آباد در مسابقات ملی طراحی پوشاک کشور
درخشش دانشجویان آزاد نجف آباد در مسابقات ملی طراحی پوشاک کشور

۱۳ تیم دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به مرحله نهایی مسابقات ملی طراحی و چاپ پارچه و پوشاک دانشگاه های کشور راه پیدا کردند. این رقابت علمی، به عنوان معتبرترین مسابقه دانشجویی در سطح ملی با هیأت علمی متشکل از برجسته ترین استادان دانشگاه های کشور و همچنین پس از جشنواره مد و […]

۱۳ تیم دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به مرحله نهایی مسابقات ملی طراحی و چاپ پارچه و پوشاک دانشگاه های کشور راه پیدا کردند.

این رقابت علمی، به عنوان معتبرترین مسابقه دانشجویی در سطح ملی با هیأت علمی متشکل از برجسته ترین استادان دانشگاه های کشور و همچنین پس از جشنواره مد و لباس فجر، مهمترین مسابقه ملی در حوزه های مرتبط با صنعت مد و لباس ایران است.

لباس

در مرحله مقدماتی این مسابقات که با رقابت دانشجویان رشته های نساجی، طراحی بافت پارچه و چاپ پارچه و طراحی و دوخت لباس از دانشگاههای سراسر کشور در سه بخش طراحی بافت پارچه، طراحی لباس اجتماع زنان و طراحی و چاپ پارچه برگزارشد، از بین ۴۲ تیم شرکت کننده در این رقابت ها ۱۳ تیم دانشجویی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد به مرحله نهایی راه یافتند. که پس از اعلام داوری مرحله نخست از بین ۴۲ تیم شرکت کننده هر ۱۳ تیم واحد نجف آباد به مرحله نهایی راه یافتند.

در بخش طراحی لباس اجتماع زنان تیم های هفتگانه فراکتال ۲ به سرپرستی لاله احمدپور، طراحان سنتی به سرپرستی نفیسه احمدی، پرنسا به سرپرستی پریسا اکبری، یاس به سرپرستی سحر جمشیدی پبدنی، اسطوره به سرپرستی زینب سلحشوری، ترمه ترنج به سرپرستی نیلوفر صفایی و ستاره شرقی به سرپرستی معصومه کیانپور هفشجانی از واحد نجف آباد به مرحله نهایی راه یافتند.

همچنین در بخش طراحی چاپ پارچه این رقابتها تیم های ستاره ها به سرپرستی لاله احمد پور مبارکه، نگار به سرپرستی نگار بنی مهدی ، باتیک به سرپرستی شیرین توکلی، مهره وماه به سرپرستی مهراب شکرچی باغبادرانی و فراکتال به سرپرستی معصومه لک خسروی از دانشگاه نجف آباد به مرحله نهایی راه یافتند.

مطهر رادی مدیر گروه طراحی و چاپ پارچه و لباس دانشگاه َآزاد اسلامی نجف آباد با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت:« احیای فرهنگ و سنت اسلامی- ایرانی در ارتباط با طراحی پارچه و پوشاک، آشنایی متخصصان صنایع نساجی با قابلیت دانشجویان در زمینه طراحی پارچه و پوشاک و آشنایی دانشجویان با نیاز صنایع در زمینه‌های طراحی پارچه و پوشاک از جمله اهداف این مسابقات دانشجویی است.»

رادی اضافه کرد: «دستیابی به ایده‌های نو در زمینه طراحی پارچه و پوشاک و استفاده از توانایی‌های بالقوه متخصصین جوان، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه کار گروهی، افزایش مهارت و خلاقیت دانشجویان، ارتقا سطح کیفی طراحی پارچه و لباس از طریق نگرش علمی به صنعت پوشاک و افزایش ارزش افزوده محصولات با ارتقاء بخش طراحی در صنایع نساجی، از دیگر اهداف شرکت در سومین دوره مسابقات ملی دانشجویی طراحی مهندسی و هنری پارچه و پوشاک است.»

مرحله نهایی این مسابقات در تاریخ های ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود. یکی از نکات جالب توجه این مسابقات نوع جوایز اهدایی به برندگان است. براساس اطلاعات دریافتی خبرنگار ما موسسه طراحان مد به عنوان حامی مالی برگزارکننده این مسابقات برای نفرات برتر این مسابقات امکان اشتغال در موسسه طراحان مد را فراهم کرده است.

منبع:آنا