سخنران اصلاح طلبان نجف آباد،را بهتر بشناسیم
سخنران اصلاح طلبان نجف آباد،را بهتر بشناسیم

اصلاح طلبان نجف آباد دیشب،غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران را به عنوان سخنران اجتماع بزرگ خود اعلام کرده بودند. به همین بهانه مروری خواهیم داشت بر سوابق کرباسچی در آرشیو رسانه های مجازی کشور: در سال‌های ۱۳۷۶-۱۳۷۴ پرونده شهرداری تهران، مهمترین پرونده مفاسد اقتصادی بود. در این پرونده حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی به فرماندهی سردار […]

اصلاح طلبان نجف آباد دیشب،غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران را به عنوان سخنران اجتماع بزرگ خود اعلام کرده بودند. به همین بهانه مروری خواهیم داشت بر سوابق کرباسچی در آرشیو رسانه های مجازی کشور:

در سال‌های ۱۳۷۶-۱۳۷۴ پرونده شهرداری تهران، مهمترین پرونده مفاسد اقتصادی بود.

در این پرونده حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی به فرماندهی سردار محمدرضا نقدی، به عنوان ضابط مسئول دستگیری ، بازجویی و کار کارشناسی با متهمان که شهرداران مناطق تهران ومعاونان غلامحسین کرباسچی شهردار وقت تهران را بر عهده داشت.

پس از روی کار آمدن دولت سیدمحمد خاتمی،‌کرباسچی که حمایت گسترده دولت و بویژه وزیر کشور وقت عبدالله نوری را پشت سرش داشت،‌در روزنامه‌‌های زنجیره‌ای موجی از اتهامات را روانه ضابطین پرونده کرد. در پی این اتهامات گسترده، سردار نقدی، در جلسه کمیسیون شوراهای مجلس پنجم حاضر شد و در بحث مبسوطی به ارائه آنچه در پرونده شهردار تهران گذشته، پرداخت و سپس به سؤالات نمایندگان از جمله فائزه هاشمی پاسخ داد.منبع:رمز عبور

رای دادگاه کرباسچی:

شهردار تهران به اتهام برداشت ۲۶۰ میلیون تومان جهت ستاد کارگزاران، ۲۵ میلیون تومان به تاجران و تقوامنش نامزدهای انتخابات مجلس، ۶۰ میلیون تومان به بهزادیان، ۸۷ میلیون تومان برای خود، خرید ۹۰ هزار دلار از حساب مدیران شهرداری و پرداخت به نماینده جمهوری اسلامی در نیویورک، پرداخت ۵۰ میلیون تومان به تعدادی از مدیران شهرداری به ۳ سال زندان و ۱۰ سال انفصال از خدمات دولتی و بازگرداندن اموال محکوم شد.

وی همچنین به دلیل تضییع سه و نیم میلیارد (که نیمی از آن به حساب شهرداری باز نگشته بود) به چهار سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق تعلیقی محکوم شد. در مورد ساختمان آفتابگردان تخفیف های داده شده به مراجعان، موضوع سکه های اهدایی و ساختمان خیابان الوند مربوط به عبدالله نوری و مشارکت در ارتشا حکم تبرئه صادر شد.

منبع:ویکی پدیا