بودجه تولید «ایرانی» با موضوع دفاع مقدس با فیلم‌های فاخر برابری نمی‌کند
بودجه تولید «ایرانی» با موضوع دفاع مقدس با فیلم‌های فاخر برابری نمی‌کند

تولید فیلم ایرانی که به خاطرات ۱۷ روزه اکبر کاظمی جانباز نجف آبادی در خاک عراق می پردازد با مشکلات بودجه ای مواجه شده است تولید فیلم سینمایی «ایرانی» به کارگردانی کیومرث پوراحمد که هم اینک فیلمنامه آن آماده شده در انتظار حمایت فارابی و ارگان‌ها و نهادها است. «سعید سعدی» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایرانی» […]

تولید فیلم ایرانی که به خاطرات ۱۷ روزه اکبر کاظمی جانباز نجف آبادی در خاک عراق می پردازد با مشکلات بودجه ای مواجه شده است
تولید فیلم سینمایی «ایرانی» به کارگردانی کیومرث پوراحمد که هم اینک فیلمنامه آن آماده شده در انتظار حمایت فارابی و ارگان‌ها و نهادها است.

«سعید سعدی» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایرانی» درباره روند تولید فیلم توضیح داد: هم اینک فیلمنامه فیلم آماده شده است . هماهنگی‌های لازم برای پشتیبانی لجستیکی و نظامی با لشکر ۸ نجف آباد انجام شده است.

وی درباره حمایت مالی از پروژه توضیح داد: فیلمنامه را برای شورای انجمن انقلاب و دفاع مقدس و فارابی ارایه دادیم تا بتوانیم حمایت مالی و نقدینگی برای ساخت فیلم را تامین کنیم. هنوز فارابی مشارکت خود را اعلام نکرده است. به محض اینکه مشارکت فارابی مشخص شود ما می‌توانیم پیش تولید رسمی کار را آغاز کرده و فیلم را جلوی دوربین ببریم.

 

بودجه مورد نیاز با فیلم های فاخر برابری نمی‌کند

وی افزود: فیلم‌های دفاع مقدس نیاز به حمایت ارگان‌ها و نهادها برای ساخته شدن دارد البته بودجه فیلم با فیلم‌های فاخر برابری نمی‌کند اما بالاخره فیلم با موضوع دفاع مقدس نیاز به حمایت مالی دارد.

سعدی درباره نام فیلم توضیح داد: فیلم با عنوان «ایرانی» پروانه ساخت گرفت البته نام‌های دیگری مانند «شناسایی » و اخیرا « ۵۰ قدم به آخر مانده » برای آن در نظر گرفته شده است که هنوز قطعی نیست  و ممکن است نام دیگری برای فیلم در نظر بگیریم.

بنابراین گزارش،فیلمنامه اولیه توسط علیرضا معتمدی و کیومرث پوراحمد نوشته شده است که براساس خاطرات جانباز اکبر کاظمی که ۱۷ روز در خاک عراق بودند به صورت کلی تغییر پیدا کرده است و حبیب احمدزاده و کیومرث پوراحمد نگارش فیلمنامه را برعهده دارند.

حبیب احمدزاده به عنوان مشاور اجرایی پروژه علاوه بر مشاور فیلمنامه همکاری دارد. مدیریت فیلمبرداری فیلم برعهده حسین جعفریان است.