توزیع ۷ هزار اصله نهال در نجف آباد
توزیع ۷ هزار اصله نهال در نجف آباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف آباد از توزیع هفت هزار اصله نهال در این شهرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبر داد. سعید موحدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد نهال شامل کاج، سرو، اقاقیا، عرعر و توت بین شهروندان توزیع شد. وی […]

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف آباد از توزیع هفت هزار اصله نهال در این شهرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبر داد.

سعید موحدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد نهال شامل کاج، سرو، اقاقیا، عرعر و توت بین شهروندان توزیع شد.
وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری عرصه ها و منابع طبیعی یک وظیفه ملی و شخصی است و مردم باید در این راستا تلاش و مسئولان نیز در این زمینه برنامه ریزی کنند.
وی توزیع نهال را بهترین فرصت برای ایجاد فرهنگ حفظ منابع طبیعی در کشور دانست و افزود: بدرفتاری با منابع طبیعی بلایایی نظیر سیل، خشکسالی، سرمازدگی و تغییر اقلیم را بدنبال دارد.
موحدی تصریح کرد: منابع طبیعی، موهبتی خدادادی است که حفظ، نگهداری و گسترش آن همکاری مردم بخصوص دوستداران طبیعت را می طلبد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف آباد گفت: تا زمانی که تعادل بین انسان و طبیعت برقرار نشود، زندگی انسان ها نیز دچار مشکل می شود زیرا درختان و پوشش گیاهی نقش مهمی در استحکام زمین و پاکیزگی هوا دارند.
موحدی، وسعت شهرستان نجف آباد را ۲۸۸ هزار و ۱۳۹ هکتار اعلام کرد و گفت: مساحت مراتع قشلاقی و ییلاقی این شهرستان ۱۶۴ هزار هکتار است.