اعزام کاروان های راهیان نور خواهران در ۸فروردین ماه از نجف آباد
اعزام کاروان های راهیان نور خواهران در ۸فروردین ماه از نجف آباد

فرمانده حوزه بسیج خواهران ام الائمه(سلام الله علیها) سپاه نجف آباد: کاروان های راهیان نور خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است فتحیان فرمانده حوزه خواهران ام الائمه سپاه ناحیه نجف آباد درباره اهمیت برگزاری کاروان های راهیان نور گفت: یکی از ابعاد برگزاری این کاروان ها تحول آفرینی و سازندگی نسل جوان امروز در […]

فرمانده حوزه بسیج خواهران ام الائمه(سلام الله علیها) سپاه نجف آباد:

کاروان های راهیان نور خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

فتحیان فرمانده حوزه خواهران ام الائمه سپاه ناحیه نجف آباد درباره اهمیت برگزاری کاروان های راهیان نور گفت: یکی از ابعاد برگزاری این کاروان ها تحول آفرینی و سازندگی نسل جوان امروز در برابر هجمه های جنگ نرم دشمنان است.

وی در ادامه بیان داشت: کاروان های راهیان نور خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بیداری نسل جوان است که به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهدا تحول آفرین هستند و این حرکت خودجوش مردمی راهیان نور، ناشی از تحولی است که خود شهدا در مردم ایجاد کرده اند، و امروز این تحول آفرینی تبدیل به فرهنگی فرا ملی و جهانی شده است.
فرمانده حوزه ام الائمه با اشاره به حضور برخی متفکران و صاحبنظران غربی در مناطق عملیاتی افزود: امروز به برکت خون شهدا، ایثار و شهادت دو مولفه فرهنگ اسلامی که در هیچ مکتبی یافت نمی شود، فراتر از مرزهای ایران رفته است و صاحبنظران غربی برای ایجاد راه حل هایی برای تحول در فضای جامعه خود، به مناطق عملیاتی ایران می آیند.
وی یکی از مهمترین کارکردهای حضور در مناطق عملیاتی را مقابله با شبکه های ماهواره ای و فعالیت جنگ نرم دشمنان برشمرد و گفت: دشمن چنان در زمینه جنگ نرم با قدرت و فعال عمل می کند، که آنگونه که باید قادر به روشنگری برای نسل جوان نیستیم ولی حضور فیزیکی نسل جوان در مناطق عملیاتی تأثیر بی مانندی در روشنگری آنان دارد.
فتحیان همدلی هر چه بیشتر مسؤولین در استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های شهدا در شهرها، فعالیت قوی تر رسانه ها به خصوص در ایجاد یک شبکه مستقل درباره فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری برنامه ها و یادواره های شهدا به طور مستمر در طول سال را از جمله برنامه های کاربردی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های آینده برشمرد.
وی درباره برنامه های کاروان راهیان نور این حوزه خاطر نشان کرد: طبق روال سال های گذشته، این حوزه در در قالب دو کاروان در تاریخ های ۲۹اسفند ماه سال۹۴ و ۸فروردین ماه سال۹۵ اعزام خواهد داشت که از مناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد.
فرمانده حوزه ام الائمه از مهمترین برنامه های اجرا شده در طول مدت حضور در مناطق گفت: این حوزه در طرحی ابتکاری از سال گذشته همراه با هر یک از کاروان ها یک راوی که روحانی است، نیز اعزام می کند که این امر تأثیر بسیار زیادی در آمار جذب داشته است هم چنین به غیر از برنامه های متمرکز ستاد، توزیع بسته های فرهنگی در قالب کتاب نیز از دیگر برنامه ها است.