ما اهل نجف‌آباد هستیم+فیلم
ما اهل نجف‌آباد هستیم+فیلم

بغض کارگردان «کفش‌هایم کو؟» در «خندوانه» برنامه تلویزیونی «خندوانه» شب گذشته در حالی به روی آنتن رفت که به جای دور پایانی مسابقه لباهنگ میزبان کیومرث پوراحمد کارگردان مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید» شد. به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه «خندوانه» شب گذشته میزبان اولین مهمان در سری سوم از […]

بغض کارگردان «کفش‌هایم کو؟» در «خندوانه»
برنامه تلویزیونی «خندوانه» شب گذشته در حالی به روی آنتن رفت که به جای دور پایانی مسابقه لباهنگ میزبان کیومرث پوراحمد کارگردان مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید» شد.
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه «خندوانه» شب گذشته میزبان اولین مهمان در سری سوم از این برنامه یعنی کیومرث پوراحمد شد.

بعد از«قصه‌های مجید» با اصفهان آشتی کردم

کیومرث پوراحمد کارگردان مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید»کیومرث پوراحمد کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون به عنوان اولین مهمان در فصل جدید برنامه «خندوانه»، از خاطرات تلخ و شیرین بازی «بی بی» و ترس از مدرسه در دوران کودکی خود گفت.

پوراحمد از شادی این روزهایش گفت که در هیجانات بالا و پایین رفتن آمار فروش فیلمش تغییر می‌کند و همچنین از خاطرات کار کردن با مادرش (بی بی) حرف زد.

کارگردان فیلم سینمایی «اتوبوس شب» ادامه داد: مادر مدت‌ها فراموشی پیدا کرده بود و حتی مسیری که سی سال طی می‌کرد را هم از یاد برده بود تا اینکه ما بعد از مدت‌ها متوجه شدیم و سر کارهای آخر من دیالوگ‌ها را روی کاغذ می‌نوشتم و می‌چسباندم به پیشانی‌ام تا مادر از روی آن بخواند.

فینال لباهنگ به پنجشنبه موکول شد/ بغض کارگردان «کفش‌هایم کو؟» در برنامه «خندوانه»

پوراحمد درباره جدیت خود در تصویربرداری و حین کار توضیح داد: اوایل کار قبول دارم عبوس بودم اما الان ملایم‌تر شدم و این جدیتم هم فقط به خاطر این است که برای شغلم تقدس قائل هستم. من به این مسیر سخت رسیدم و رنج و تلاش‌های زیادی را متحمل شدم. برای همین کارم برایم بسیار ارزشمند و مقدس است.

در ادامه گفتگو کارگردان فیلم سینمایی «خواهران غریب» با اشاره به کودکی آرام خود توضیح داد: ما اهل نجف‌آباد هستیم، اما در اصفهان زندگی می‌کردیم. نجف‌آبادی‌ها لهجه خاصی دارند که در آن سال‌هایی که به اصفهان آمده بودیم، بچه‌های مدرسه و کوچه به خاطر این لهجه من را مسخره می‌کردند. برای همین اصلا بچه شیطونی نبودم و همیشه در خونه درس می خواندم، بازی می کردم و کمک مادرم بودم.کیومرث پوراحمد کارگردان مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید» کیومرث پوراحمد کارگردان مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید»

در مدرسه هم چون لکنت زبان داشتم، نمره‌هایم خوب نبود و به خاطر دیر جواب دادن به سوالات معلم‌ها و روخوانی فارسی و انشا تنبیه می‌شدم. هنوز هم وقتی از خونه بیرون می‌آیم و می‌بینم که مدرسه تعطیل شده، با خودم می‌گویم خدا را شکر مجبور نیستم مدرسه بروم. اما بعد از اینکه چند باری به جشنواره کودک اصفهان رفتم و بعد از ساختن مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید» با اصفهان آشتی کردم.

«خواهران غریب» را ۴ سال بعد از عیاری ساختم

رامبد جوان به ساخت فیلم سینمایی «خواهران غریب» اشاره کرد و پوراحمد در پاسخ اظهار داشت: من قصه «خواهران غریب» را خواندم و متوجه شدم که کیانوش عیاری برای ساخت آن پروانه گرفته و همان جا تصمیم گرفتم که ۴ سال بعد من این داستان را بسازم وهمین هم شد. عیاری همان قصه را با عنوان «دو نیمه سیب» ساخت و من «خواهران غریب» را متفاوت‌تر از او در ۴ سال بعد به اجرا در آوردم.

پس از گفتگوی رامبد جوان با کیومرث پوراحمد، جناب‌خان به جمعشان اضافه شد و به فیلم‌های متعدد این کارگردان اشاره کرد.

صدای خسرو شکیبایی در «خندوانه» طنین‌انداز شد

رامبد جوان با پخش قطعه «مادر من» با صدای خسرو شکیبایی بغض کیومرث پوراحمد را شکست و از خاطرات این ترانه ماندگار پرسید.

در پایان برنامه، رامبد جوان به رسم همیشگی در خندوانه با ۵ ثانیه لبخند مهمان و تقدیم لوح این برنامه، دوباره تاکید کرد.

http://www.yjc.ir/


Download “کیومرث پوراحمد و لهجه مردم نجف آباد”

۳ceda686cabe0b2f35fad8e2da34a6e64110380-270p__15744.mp4 – 196 بار دانلود شده است –


Download “آرزوی جناب خان یادگیری لهجه نجف آبادی”

۹efa849f44a8decc8865780de255943b4110480-270p__20328.mp4 – 152 بار دانلود شده است –