بازگشت ۹ درصد ارزش افزوده به حساب صادرکنندگان نجف آبادی
بازگشت ۹ درصد ارزش افزوده به حساب صادرکنندگان نجف آبادی

ناهید بابایی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس در نجف‌آباد با اشاره به اهداف این خانه صنعت، معدن و تجارت که همان پیگیری مسائل و مشکلات صنعت گران است، اظهار داشت: به‌منظور بررسی مشکلات و معضلات صنایع و صنعتگران شهرستان نجف‌آباد جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره خانه و رؤسای ادارات صنعت معدن و تجارت و […]

ناهید بابایی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس در نجف‌آباد با اشاره به اهداف این خانه صنعت، معدن و تجارت که همان پیگیری مسائل و مشکلات صنعت گران است، اظهار داشت: به‌منظور بررسی مشکلات و معضلات صنایع و صنعتگران شهرستان نجف‌آباد جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره خانه و رؤسای ادارات صنعت معدن و تجارت و امور مالیاتی و دارایی شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه موضوع استرداد ۹ درصد ارزش‌افزوده که از صنایع صادرکننده دریافت می‌شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به اینکه ممکن است برخی از صاحبان صنایع از قانون مذکور آگاهی لازم را نداشته باشند از طریق خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان نجف‌آباد توضیح داد: بر اساس این قانون صنعتگران باید ۹ درصد ارزش‌افزوده را به‌حساب اداره امور مالیاتی واریز کرده و سپس فرم درخواست استرداد را تکمیل تا نسبت به برگشت مبلغ دریافت شده به‌ حساب آنان اقدام شود.

وی اضافه کرد: اداره امور مالیاتی و دارایی نیز متعهد گردید تا ۴ ماه پس از تکمیل فرم و درخواست استرداد مبالغ دریافت شده جهت ارزش‌افزوده را به‌حساب صادرکنندگان بازگرداند در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه بر اساس نرخ اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی خواهد شد.

بابایی بیان داشت: در این جلسه همچنین موضوع دریافت حق عضویت از شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی که صرف امورات شهرک‌ها می‌شود نیز موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت که به گفته رئیس اداره امور مالیاتی و دارایی شامل معافیت مالیاتی نمی‌شود.

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان نجف‌آباد در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری همایش بزرگ صنعتگران شهرستان نجف‌آباد از دیگر موارد مطروحه در جلسه مذکور بود.