افتتاح اولین خط تولید اتوبوسهای فرودگاهی خاور میانه در نجف آباد+تصاویر
افتتاح اولین خط تولید اتوبوسهای فرودگاهی خاور میانه در نجف آباد+تصاویر

پیشرو دیزل آسیا دیروز عصر اولین خط تولید اتوبوسهای فرودگاهی استاندارد خاورمیانه را با حضور استاندار اصفهان و مدیران ارشد شهرستان، رسما افتتاح کرد. اتوبوس‌های پیشرو دیزل با نمونه اروپایی رقابت می‌کنند خبرگزاری فارس: محمد مرتضوی مدیرعامل شرکت پیشرو دیزل آسیا در  مراسم افتتاحیه گفت: یک سبد کامل از خودروهای جمعی شامل اتوبوس‌های درون‌شهری، برون‌شهری، […]

پیشرو دیزل آسیا دیروز عصر اولین خط تولید اتوبوسهای فرودگاهی استاندارد خاورمیانه را با حضور استاندار اصفهان و مدیران ارشد شهرستان، رسما افتتاح کرد.

اتوبوس‌های پیشرو دیزل با نمونه اروپایی رقابت می‌کنند

خبرگزاری فارس: محمد مرتضوی مدیرعامل شرکت پیشرو دیزل آسیا در  مراسم افتتاحیه گفت: یک سبد کامل از خودروهای جمعی شامل اتوبوس‌های درون‌شهری، برون‌شهری، فرودگاهی، میدی‌باس و مینی‌بوس در این شرکت با جدیدترین فناوری و استانداردهای مربوطه تولید می‌شود که قابل رقابت با مشابه اروپایی است.

محمد مرتضوی به تولید اولین اتوبوس فرودگاهی کشور با استاندارد لازم اشاره کرد و بیان داشت: این اتوبوس که به مرحله تولید انبوه رسیده، مراحل آزمایشی خود را سال گذشته با در اختیار قرار دادن یک دستگاه از آن به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و فرودگاه شهید بابایی اصفهان پشت سر گذاشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ دستگاه از این اتوبوس با شرکت هواپیمایی هما قرارداد بستیم که ۱۰ دستگاه در خط تولید قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پیشرو دیزل‌آسیا نجف‌آباد تصریح کرد: موتور، گیربکس و اکسل این اتوبوس توسط یک شرکت آلمانی و بقیه قطعات و مراحل به طور کامل توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است.

وی در پایان به مشکلات این کارخانه اشاره کرد و عنوان کرد: ۶۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل در حال حاضر به ۲۲۰ نفر رسیده و متاسفانه هیچگونه حمایتی از سوی دولت صورت نگرفته است؛ به طور مثال در یک مناقصه برنده تولید یک هزار و ۶۳۹ دستگاه اتوبوس شهری شدیم که تاکنون از سوی وزارت کشور برای خرید این اتوبوس‌ها اقدامی صورت نگرفته است.

مرتضوی ادامه داد: درحالی‌که اگر وارد فاز تولید این اتوبوس‌ها شویم بسیاری از مشکلات برطرف و نیروی انسانی اخراج شده نیز بازگشت به کار می‌شود.

استاندار اصفهان:

اجازه خرید اتوبوس های خارجی را نخواهیم داد

رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به تولیدات شرکت پیشرو دیزل‌آسیا نجف‌آباد در زمینه صنعت حمل و نقل اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت خوشبختانه توانسته یک سبد کامل از خودروهای جمعی با استانداردهای لازم را تولید کند و هیچ‌گونه بهانه‌ای برای استفاده از اتوبوس‌های خارجی نگذاشته است.

استاندار اصفهان متذکر شد: شهرداران استان و سازمان حمل و نقل جاده‌ای که با اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری سر و کار دارند، باید در راستای شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی از محصولات این شرکت استفاده کنند مگر در مواقعی که اتوبوس مورد نیاز آن‌ها در استان و داخل کشور تولید نشود.

وی تأکید کرد: وظیفه داریم در مرحله اول از تولیدات استان و در مرحله بعد از تولیدات سایر استان‌ها استفاده کنیم، بنابراین نمی‌گذارم در استان حتی یک دستگاه اتوبوس خارجی خریداری شود.