۵۰ برابر شدن مالیات در نجف آباد
۵۰ برابر شدن مالیات در نجف آباد

رئیس اتاق اصناف نجف آباد با اشاره به ۵۰ برابر شدن میزان مالیات در شهرستان نجف آباد، گفت: علی رغم آنکه سال گذشته با اداره مالیاتی توافق شد اما آنها صنوف را بازی دادند و برای ۱۶۰۰ پرونده برگ قطعی صادر نکردند. به گزارش اتاق خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران […]

رئیس اتاق اصناف نجف آباد با اشاره به ۵۰ برابر شدن میزان مالیات در شهرستان نجف آباد، گفت: علی رغم آنکه سال گذشته با اداره مالیاتی توافق شد اما آنها صنوف را بازی دادند و برای ۱۶۰۰ پرونده برگ قطعی صادر نکردند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران حمید کاظمی در ارزیابی خود از توافقنامه اتاق اصناف ایران با سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس گزارشات و اطلاعات بدست آمده، در سال گذشته  تا ۵۰ برابر مالیات را افزایش دادند  اما حسن تفاهمنامه امسال در این است که در شرایط بحرانی کنونی، دیگر جلوی افزایش بی رویه مالیات گرفته شده است.

وی افزود: اداره دارایی در کلان شهرهایی همچون تهران، خودش را برای گرفتن مالیات از اصناف معطل نمی کند بلکه تمرکز خود را بر روی اخذ مالیات از مودیان بزرگ می گذارد اما این رویه در شهرستانها حاکم نیست و اداره مالیات در شهرستانها برای گرفتن مالیات به صنوف فشار زیادی وارد می کند.

رئیس اتاق اصناف نجف آباد همچنین خواستار بررسی دقیق میزان وصولی مالیات در شهرستانها شد و افزود: پیش بینی ما این است که با تفاهمنامه اخیر اتاق اصناف ایران با سازمان امور مالیاتی بخش اعظمی از برگ قطعی های مالیاتی صادر شود.

به گفته وی، در سال گذشته ممیزان مالیاتی صنوف را بازی دادند و از صدور برگ قطعی مالیاتی به بهانه خروج اصناف از توافق و علی الراس کردن پرونده ها خودداری کردند.

کاظمی تصریح کرد: سال گذشته اداره مالیاتی در شهرستان نجف آباد برای یک هزار و ۶۰۰ پرونده برگ قطعی صادر نکرد این درحالی بود که با اداره مالیاتی توافق شده بود، اکنون امیدواریم که مصیبت سال گذشته برای ما تکرار نشود.

وی همچنین بر شفاف سازی سیستم مالی و حسابداری صنوف نیز تاکید کرد و افزود: کسبه سیستم مالی شفافی ندارند و نیازمند حرکت از حسابداری سنتی به مدرن هستیم.