مرگ جوان نجف آبادی بر اثر شیرجه در استخر
مرگ جوان نجف آبادی بر اثر شیرجه در استخر

جوان ۲۵ ساله ای بر اثر شیرجه در عمق کم استخر، جان خود را از دست داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فردی با اتاق فرمان فوریت های پزشکی ۱۱۵ نجف آباد تماس گرفت و اعلام کرد که جوان ۲۵ ساله بر اثر شیرجه در عمق کم یکی از استخرهای این شهرستان، غرق […]

جوان ۲۵ ساله ای بر اثر شیرجه در عمق کم استخر، جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فردی با اتاق فرمان فوریت های پزشکی ۱۱۵ نجف آباد تماس گرفت و اعلام کرد که جوان ۲۵ ساله بر اثر شیرجه در عمق کم یکی از استخرهای این شهرستان، غرق شده و نفس نمی‌کشد. بر همین اساس یک واحد امدادی از پایگاه فوریت های پزشکی نجف آباد به محل حادثه اعزام شد.
بر اساس این گزارش، کارشناسان اورژانس ۱۱۵ پس از رسیدن بر بالین مصدوم و کنترل علائم حیاتی وی دریافتند که جوان ۲۵ ساله فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده و همچنین دچار آسیب شدید ستون فقرات شده است. لذا ضمن استفاده از وسایل تخصصی ثابت سازی ستون فقرات عملیات احیا قلبی ریوی را بر روی وی شروع کردند که پس از یک ساعت، تلاش مستمر از سوی تکنسین های فوریت های پزشکی، علائم حیاتی خود را به صورت ضعیف به دست آورد و به بیمارستان منتظری منتقل شد، اما در حین انتقال به بیمارستان مجددا ارست قلبی تنفسی کرده، ولی با توجه به همکاری تیم احیای بیمارستان شهید منتظری نجف آباد متاسفانه جوان ۲۵ ساله جان خود را از دست داد.
نکات مهم در خصوص افرادی که دچار غرق شدگی می شوند این است که ، بیشتر غرق شده ها نیازی به بی حرکت سازی گردن ندارند، مگر این که گردن مصدوم آسیب دیده باشد. در شرایطی شامل شیرجه در آب کم عمق، سقوط از سرسره، یا نشانه هایی از آسیب روی گردن، برای پیشگیری از آسیب ستون مهره ها باید گردن غریق را بی حرکت کنیم. برای این کار کافی است با دو دست، سر را در امتداد گردن در یک خط صاف نگه دارید.
تلاش برای خارج کردن آب لازم نیست، چرا که اغلب غریق ها به دنبال ورود قطره ای آب به حنجره دچار بسته شدن ناگهانی در حنجره می شوند که همین مکانیسم دفاعی از ورود آب به راه های هوایی جلوگیری می کند، اما این امکان وجود دارد که غریق مقداری آب خورده باشئ که خارج کردن آب از معده اقدام خطرناکی است و می تواند با عوارض فراوانی برای غریق همراه باشد. آب خروجی از معده ممکن است وارد راه های هوایی شده و وضع را بدتر کند؛ بنابراین فشردن شکم برای خروج آب به هیچ وجه نباید انجام شود.