توسعه درمانگاه نبی اکرم(ص) با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار
توسعه درمانگاه نبی اکرم(ص) با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار

هفته نامه «تیتر یک نجف آباد» :کلینیک نام آشنا و خدمت رسان نبی اکرم(ص) در خیابان منتظری جنوبی، یکی از اصلی ترین مراکز درمانی نجفآباد است که از راهروهای شلوغ آن می شود فهمید نیاز مردم به این مجموعه درمانی بسیار زیادتر از شرایط فعلی است. همین نیاز شهروندان باعث شده تا نیروی زمینی سپاه […]

هفته نامه «تیتر یک نجف آباد» :کلینیک نام آشنا و خدمت رسان نبی اکرم(ص) در خیابان منتظری جنوبی، یکی از اصلی ترین مراکز درمانی نجفآباد است که از راهروهای شلوغ آن می شود فهمید نیاز مردم به این مجموعه درمانی بسیار زیادتر از شرایط فعلی است.

همین نیاز شهروندان باعث شده تا نیروی زمینی سپاه با طرح توسعه این مرکز درمانی، قصد افزایش ظرفیت پذیرش بیماران را داشته باشد. موضوعی که باعث شده در زمین وسیعی واقع در شرق کلینیک فعلی نبی اکرم، طرح توسعه این مرکز درمانی دنبال شود.

مهندس مجتبی هاشمی مدیر پروژه توسعه کلینیک نبی اکرم است که به عنوان نماینده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئول رسمی توسعه کلینیک نبی اکرم است. با او درباره جزئیات توسعه درمانگاه جدید نجفآباد گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

توسعه درمانگاه نبی اکرم(ص) توسط چه کسی دنبال می شود؟

کارفرما توسعه دی کلینیک نبی اکرم(ص)، مهندسی نیروی زمینی است. یعنی در اصل، پیمانکار اصلی مهندسی نیروی زمینی سپاه است که با برآورد بودجه ای معادل ۲۰ میلیارد تومان قرار است این مهم را به انجام برساند.

چه اقداماتی تاکنون برای توسعه درمانگاه انجام شده؟

طرح توسعه دی کلینیک نبی اکرم از اردیبهشت ماه امسال کلید خورده. طبق برنامه زمان بندی که برای ما تعیین شده، توانستیم خاک برداری به میزان ۹ هزار متر مکعب را انجام دهیم. شمع کوبیهای اطراف گودی که برداشته شده به خاطر جلوگیری از رانش زمین و خانه های کناری و کلینیک فعلی نبی اکرم باید انجام می شده که در حال حاضر تمام شده. همچنین سازه نگهبانی در ضلع غربی دی کلینیک اجرا شده که برای امنیت ساختمان در دست احداث لازم است. بتن مگر (تمیز کاری کف) در خرداد ماه امسال ریخته شد و بلافاصله  آرماتور بندی، قالب بندی، بتن ریزی و صفحه گذاری کف تمام شده.

چقدر دیگر کار مانده است؟

در شرایط فعلی از کل پروژه حدود ۲۵ درصد تمام شده. این میزان را توانستیم در ۴ ماه اخیر به اتمام برسانیم. همچنین پیمانکار اسکلت فلزی ساختمان مشخص شده است.

قرار است درمانگاه جدید چقدر فضا داشته باشد؟

دی کلینیک دارای ۴ طبقه است که هر طبقه ۱۶۰۰ متر مربع فضا دارد. ارتفاع کل سازه ۱۲ تا ۱۴ متر است. لازم است اینجا از شهرداری و نیروی انتظامی تشکر کنیم که همکاری خوبی داشتند. از ساختمان قدیمی درمانگاه هم به عنوان بخش اداری دی کلینیک استفاده می کنیم.

چه امکانات درمانی در این دی کلینیک پیش بینی شده؟

درمانگاه تا حد خدمات درمانگاه روزانه (دی کلینیک) خدمات درمانی ارائه می دهد. هر چند نحوه ارائه خدمات با ما نیست و ما تنها ساخت و ساز انجام می دهیم، ولی نقشه ای که پیاده سازی می کنیم بخشهایی مانند اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی و چشم پزشکی پیش بینی شده است. همچنین برای رفاه حال بیماران، یک پارکینگ مناسب در ضلع جنوبی این درمانگاه ساخته شده که ظرفیت آن ۱۲۰ خودرو است. در حال مذاکره با شهرداری هستیم تا بتوانیم پارکینگ را به صورت طبقاتی اجرا کنیم. پیشبینی شده دی کلینیک حدود ۱۵۰ نفر پرسنل داشته باشد.

در چه مدت، این درمانگاه تکمیل می شود؟

انشاا… اگر از لحاظ مالی و اعتباری پشتیبانی شویم از اردیبهشت امسال ۳۰ ماه حساب کنید (آبان ۹۷) سازه را تحویل بخش درمان می دهیم. طرح طوری است که آمبولانسها تا در اتاق عمل می روند. یعنی آمبولانس از کوچه کناری به داخل کلینیک

می رود، بیمار در طبقه پایین پیاده می شود، با دو آسانسور بیماربر، بیمار را به طبقات بالا می برند و بعد آمبولانس از مجموعه خارج

می شود. استحکام بنا طوری است که تا ۸ ریشتر زلزله را جوابگوست. الان در حال حاضر در فوندانسیون ۱۵۰ تن میلیگرد برای مساحت ۱۶۰۰ متر استفاده کردیم. ۲۲۰۰ تن بتن برای فونداسیون مصرف کرده ایم. در حال حاضر نیز بر اساس اعتبار با شهرداری نجفآباد کار می کنیم. جلسه ای بین شهردار و فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف داشتیم که قرار شد امور را فعلا به صورت اعتباری انجام دهیم و در عوض، ما هم خدماتی مانند راهسازی چند خیابان را به شهرداری نجفآباد ارائه کنیم.