تاجگزاری علی (ع) در نجف آباد
تاجگزاری علی (ع) در نجف آباد

یکی از هیات های مذهبی نجف آباد اخیرا در فرم مسابقه ویژه غدیر خود از عبارت «تاجگذاری» برای این مناسبت استفاده کرده است. در عظمت بزرگترین عید شیعیان هیچ شکی وجود ندارد ولی استفاده از چنین عبارتی چندان منطقی نبوده و می تواند بزرگی آن را تا حدودی خدشه دار نماید. البته دوستان در این […]

یکی از هیات های مذهبی نجف آباد اخیرا در فرم مسابقه ویژه غدیر خود از عبارت «تاجگذاری» برای این مناسبت استفاده کرده است.

در عظمت بزرگترین عید شیعیان هیچ شکی وجود ندارد ولی استفاده از چنین عبارتی چندان منطقی نبوده و می تواند بزرگی آن را تا حدودی خدشه دار نماید.

البته دوستان در این فرم عبارت را به صورت اشتباه «تاجگزاری» آورده اند و در گوشه و کنار فرم مسابقه خود دهها اشتباه املایی و ویراستاری نیز دارند.

البته ذکر این نکته نیز لازم به نظر می رسد که دوستان همین هیات، در مسجد محل استقرار خود مزاحمت های متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده اند و متاسفانه هیچ گاه به تذکرات ناصحانه همسایگان نیز توجهی نداشته اند.

از جمله این مزاحمت ها می توان به بلند کردن صدای بلندگوی مسجد در وعده های مختلف نماز و پخش صدای رادیو از چندین دقیقه قبل از اذان اشاره کرد.

این رفتار به گونه ای بوده که جمعیت نماز گزار مسجد به شدت کاهش پیدا کرده و این فضای فرهنگی تا حدود زیادی کارکرد خود را از دست داده است.

به نظر می رسد عشق به علی (ع) باید فراتر از برخی اعمال ظاهری بوده و در عمل و کردار مریدان ایشان نیز نمود داشته باشد.