راه اندازی اولین مرکز آموزشی مداحی در نجف آباد
راه اندازی اولین مرکز آموزشی مداحی در نجف آباد

اصفهان امروز: در آستانه فرارسیدن ماه محرم گردهمایی وهم اندیشی مداحان و پیر غلامان اهل‌بیت در شهرستان نجف‌آباد برگزار شد. در حاشیه این آیین رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان نجف‌آباد در سخنانی به عضویت ۵۵۰ نفری مداحان و شاعران آیینی شهرستان در این کانون اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۲۵۰ نفر […]

اصفهان امروز: در آستانه فرارسیدن ماه محرم گردهمایی وهم اندیشی مداحان و پیر غلامان اهل‌بیت در شهرستان نجف‌آباد برگزار شد. در حاشیه این آیین رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان نجف‌آباد در سخنانی به عضویت ۵۵۰ نفری مداحان و شاعران آیینی شهرستان در این کانون اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۲۵۰ نفر را آقایان و ۳۰۰ نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

مهدی ادیمی به بالا بردن سطح آگاهی مداحان شهرستان اشاره کرد وگفت: در حال حاضر آموزش‌های ابتدایی برای مبتدیان و علاقه‌مندان به مداحی در شهرستان برگزار می‌شود. وی افزود: در این دوره‌های آموزشی اصول اولیه مداحی در سه سطح مقدماتی که هر دوره ۱۲ جلسه است آموزش داده می‌شود.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان در ادامه از راه‌اندازی اولین مرکز آموزش مداحی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این مرکز بانام نورالهدا از سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان مجوز فعالیت دریافت کرده و به‌زودی کار خود را شروع می‌کند.

ادیمی اعزام پیر غلامان اهل‌بیت برای شرکت در اجلاسیه کشوری، گرفتن سهمیه و اعزام دو نفر از مداحان جهت دیدار با مقام معظم رهبری و پیگیری بیمه درمانی مداحان بالای ۵ سال را ازجمله فعالیت‌های کانون مداحان شهرستان عنوان کرد وگفت: با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صحبت شده تا لایحه‌ای به مجلس برای حمایت بیمه‌ای از مداحانی که شغل آزاد دارند ارائه شود.

وی در پایان از مسئولان شهرستان اعم از اداره تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی خواست جهت سروسامان دادن به وضعیت شغلی مداحان و جلوگیری از کار افرادی که مجوز ندارند با کانون مداحان همکاری کنند.