باید به قبل برجام برگردیم
باید به قبل برجام برگردیم

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامه نگاری محمدجواد ظریف با فدریکا موگرینی در خصوص بد عهدی در اجرای برجام اظهار داشت:  انتظار داریم بعد از نامه نگاری ها و صحبت یا سخنرانی در خصوص بدعهدی آمریکا در اجرای برجام، وارد مرحله اقدام عملی شویم. وی  توضیح […]

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامه نگاری محمدجواد ظریف با فدریکا موگرینی در خصوص بد عهدی در اجرای برجام اظهار داشت:  انتظار داریم بعد از نامه نگاری ها و صحبت یا سخنرانی در خصوص بدعهدی آمریکا در اجرای برجام، وارد مرحله اقدام عملی شویم.

وی  توضیح داد: یعنی باید تحقیقات خود را از سر بگیریم، سانتریفیوژ ها را به چرخش در بیاوریم و  بتن های قلب راکتور اراک را خارج کنیم و در واقع به نقطه قبل از توافق هسته ای برگردیم.

نماینده مردم نجف آباد،تیران و کرون در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قوانین بین المللی باید کشورهای به توافق های بین المللی عمل کنند، ادامه داد: کشورهای گروه ۱+۵ از جمله آمریکا باید تمام قواعد برجام و توافق هسته ای را رعایت کنند اما چنین اتفاقی رخ نداده است و هر روز شاهد هستیم که وزیر خزانه داری و وزیر خارجه آمریکا و همچنین یوکیا آمانو اعلام می کنند که طرف آمریکایی ها طبق توافقنامه مسائل را پیش می برند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که غربی ها قبول ندارد بد عهدی می کنند و برجام یک طرفه از سوی ایران اجرا می شود، سخنرانی و مذاکرات در زمینه بدعهدی کافی است و باید اقدام عملی صورت گیرد.

این نماینده اظهار داشت: ایران طبق برجام قبل راکتور اراک را بتن ریزی و تعداد سانتریفیوژ ها را کاهش داده است، چنین اقدامی باعث شد تعداد دانشجوی مقطع دکتری هسته ای کشور کاهش یابد و مطالعات ما در ۱۲ سال مناقشه هسته ای متوقف شود، تمام این اقدامات برای ما هزینه بر بوده در صورتی که طرف مقابل زیربار اجرای کامل تعهدات خود از جمله رفع تحریم ها و تسهیل روابط بانکی نیست.

ابوترابی عنوان کرد: در شرایطی که مردم اجرای برجام را در زندگی روزانه خود مشاهده نمی کنند و رکورد و بیکاری هر روز به آنها فشار می آورد نامه نگاری کردن در زمینه بدعهدی آمریکا با موگرینی بی نتیجه و بی اثر خواهد بود.