رتبه اول سمیه نجف آباد در پژوهش کشور
رتبه اول سمیه نجف آباد در پژوهش کشور

خبرگزاری بسیج:رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیه نجف‌آباد: این دانشگاه توانست با اختلاف بسیار زیاد در بین دانشگاه‌های منطقه ۷ و همچنین دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای سراسر کشور رتبه نخست فعالیت‌های پژوهشی را به دست آورد. الهام ایمانیان در گفت‌وگو باخبرنگاربسیجدر نجف‌آباد به سابقه فعالیت این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمیه […]

خبرگزاری بسیج:رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیه نجف‌آباد: این دانشگاه توانست با اختلاف بسیار زیاد در بین دانشگاه‌های منطقه ۷ و همچنین دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای سراسر کشور رتبه نخست فعالیت‌های پژوهشی را به دست آورد.

الهام ایمانیان در گفت‌وگو باخبرنگاربسیجدر نجف‌آباد به سابقه فعالیت این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمیه نجف‌آباد با ۲۰ سال سابقه فعالیت درگذشته تحت نظر وزارت آموزش‌وپرورش بود اما به مدت ۵ سال است که به وزارت علوم پیوسته و دارای جایگاه خوبی است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۷۳ دانشکده فنی وحرفه ای دختران وپسران سراسر کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد که به ۱۰ منطقه تقسیم ‌شده‌اند؛ دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران نجف‌آباد که در منطقه ۷ با استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد هم‌گروه است در حال حاضر با ۱۰ رشته الکترونیک، کامپیوتر، معماری، حسابداری، صنایع شیمیایی، گرافیک، نقاشی، مدیریت خانواده، کودک‌یاری و طراحی دوخت در مقطع کاردانی وسه رشته طراحی دوخت،گرافیک ،معماری در مقطع کارشناسی فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیه نجف‌آباد تعداد دانشجویان این مرکز را حدود ۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷۴ استاد مدعو و ۸ استاد رسمی عضو هیات علمی به تدریس این دانشجویان مشغول‌اند.

ایمانیان به کسب رتبه اول فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: چند روز پیش‌بر اساس اعلام رسمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دانشگاه سمیه نجف‌آباد توانست با اختلاف بسیار زیاد در بین دانشگاه‌های منطقه ۷ و همچنین دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای سراسر کشور رتبه نخست فعالیت‌های پژوهشی را به دست آورد.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز در مسابقات فنی مهارتی فناوری مد فاطمه احمدی دانشجوی رشته طراحی دوخت این مرکز توانست به اردوی المپیاد فناوری مد راه یابد و علاوه بر آن دانشجویان مرکز در مسابقات ملی ماشین‌های شیمیایی (کمیکار) برای اولین بار شرکت کرده و رتبه ششم کشور را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات رباتیک خانه کارگر کشور نیز فنی‌ترین ربات مسابقات از این دانشگاه انتخاب و در مسابقات آسیایی دانشگاه شریف تهران راه یافت.

ایمانیان به شعار امسال نیز اشاره کرد و اظهار داشت:در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های موفق بوده و توانسته با شرکت در نمایشگاه‌های تهران و نجف‌آباد در ایام نوروز درآمدزایی خوبی داشته باشد