مصمم به اجرای ریل باس نجف آباد هستیم
مصمم به اجرای ریل باس نجف آباد هستیم

ایرنا: منتظری شهردار نجف آباد گفت: این طرح مورد حمایت استاندار و شورای عالی ترافیک اصفهان قرار دارد و اجرای آن تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات در این مسیر دارد. وی اظهار کرد: این طرح با مشارکت ۵۰ درصدی اداره کل راه آهن استان اصفهان و بخش خصوصی و همکاری شهرداری های واقع […]

ایرنا: منتظری شهردار نجف آباد گفت: این طرح مورد حمایت استاندار و شورای عالی ترافیک اصفهان قرار دارد و اجرای آن تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات در این مسیر دارد.
وی اظهار کرد: این طرح با مشارکت ۵۰ درصدی اداره کل راه آهن استان اصفهان و بخش خصوصی و همکاری شهرداری های واقع در مسیر، اجرا خواهد شد.
شهردار نجف آباد، برآورد هزینه برای اجرای این پروژه را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اجرای این پروژه در جهت امنیت و آرامش مردم و کاهش هزینه ها، تصادف ها و آلودگی های زیست محیطی است.
وی به جایگزینی طرح ریل باس به جای قطار بین شهری در این طرح اشاره کرد و افزود: تمام تجهیزات و وسایل ریل باس در داخل کشور تولید می شود و هزینه تامین تجهیزات و زیر ساخت های مورد نیاز آن نیز بسیار با صرفه تر از قطار بین شهری است.
قطارهای ریل باس بدون نیاز به لوکوموتیو و بصورت خودکشش است و از این وسیله برای حمل و نقل در مسیرهای کوتاه و حومه شهرهای بزرگ استفاده می شود.

اختصاص ۱۵ هکتار زمین برای ایستگاه اصلی
شهردار نجف آباد، اختصاص ۱۵ هکتار از زمین های دانشگاه آزاد نجف آباد به ایستگاه اصلی طرح ریل باس نجف آباد – اصفهان را از امتیازهای این طرح دانست و گفت: با توجه به حضور بیش از ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد نجف آباد، برقراری یک خط مستقیم ارتباطی بین مرکز استان و این دانشگاه، رونق هر چه بیشتر شهرستان نجف آباد در بخش های علمی و دانشگاهی را فراهم می کند.
به گفته وی ، براساس قراردادی که نیمه دوم سال ۹۴ منعقد شد، اداره کل راه آهن استان اصفهان وظیفه ساخت ریل و تامین واگن های مورد نیاز این طرح را عهده دار شده است و بخش خصوصی نیز در ازای اجرای سایر زیر ساخت های این طرح از جمله ایستگاه های واقع در مسیر و سازه های زیرگذر و روگذر از مجوز ساخت و بهره برداری از برخی مجموعه های تجاری و اداری طرح یاد شده بهره مند می شود.
وی همچنین از اجرای طرح تراموا و ‘ بی آر تی ‘ در نجف آباد برای انتقال مسافران به ایستگاه های ریل باس نجف آباد – اصفهان خبر داد و افزود: به همین منطور طرح ‘ بی آر تی ‘ در خیابان های شریعتی، آمیر آباد، صالح آباد، یزدانشهر تا بلوار استقلال و طرح تراموا در مسیر خیابان امام، میدان بسیج، میدان آزادگان نجف آباد اجرا خواهد شد.
وی افزود: ریل باس نجف آباد به اصفهان در مرحله اول از ایستگاه دانشگاه آزاد به میدان بسیج، میدان میوه و تره بار و در مرحله دوم از پارک گلها به گلدشت و کهریزسنگ طی مسیر کرده و تا بنگاه میوه و تربار سابق اصفهان (میدان میوه و تر بار بهار سابق) ادامه می یابد.