​آغاز برداشت ۱۷ هزار تن پیاز در نجف آباد
​آغاز برداشت ۱۷ هزار تن پیاز در نجف آباد

ایمنا: مطهری مدیر جهاد کشاورزی نجف آباد گفت: با توجه به اختصاص نزدیک به دویست و هشتاد و پنج هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصول پیاز و متوسط عملکرد ۶۰ تن در هکتار آن، پیش بینی می شود امسال بیش از هفده هزار تن پیاز در نقاط مختلف شهرستان برداشت و به بازار عرضه شود. […]

ایمنا: مطهری مدیر جهاد کشاورزی نجف آباد گفت: با توجه به اختصاص نزدیک به دویست و هشتاد و پنج هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصول پیاز و متوسط عملکرد ۶۰ تن در هکتار آن، پیش بینی می شود امسال بیش از هفده هزار تن پیاز در نقاط مختلف شهرستان برداشت و به بازار عرضه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به ادامه وضعیت خشکسالی، جایگزینی محصولات بهاره با نیاز آبی کم به جای برنج در دستور کار برنامه های ترویجی این مدیریت قرار گرفته که در همین راستا بیش از ۲۶ هکتار از اراضی شهرستان طی سال جاری به کشت ارزن اختصاص پیدا کرده است.
وی با اعلام برداشت ۴۴ تن ارزن در نجف آباد خاطرنشان کرد: این گیاه، بهاره و مقاوم به خشکی و تنش آبی بوده و به عنوان خوراک دام و پرندگان به صورت علوفه ای و دانه ای مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی نجف آباد با اعلام بازدید یک روزه تعدادی از گلخانه داران پیشرو و نمایندگان جهاد از شرکت تعاونی گلخانه داران فلاورجان بیان کرد: در سال جاری حدود ۴۶۵ تن کود یارانه دار جهت کشت بهاره بین کشاورزان شهرستان توزیع شد و در حال حاضر نیز ۳۲۰ تن کود دیگر جهت کشت پائیزه کشاورزان در انبارهای شرکت و کارگزاران آماده گردیده است.
وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری تاکنون  ۱۹۵ تن اوره، ۷۵ تن پتاس و ۵۰ تن سوپر فسفات تریپل تدارک دیده شده است.
مطهری میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری شهرستان طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه اعلام کرد و افزود: این میزان جوجه ریزی در ۴۶ واحد مرغداری صورت گرفته و پیش بینی می گردد این میزان به تولید ۴۰۸ تن گوشت مرغ جهت تامین نیاز غذایی شهرستان و دیگر نقاط استان منجر شود.