آیین گرامیداشت شهدای دانش آموز شهرستان نجف آباد+ تصاویر
آیین گرامیداشت شهدای دانش آموز شهرستان نجف آباد+ تصاویر

در یوم الله ۱۳ آبان برگزار شد؛ آیین گرامیداشت شهدای دانش آموز شهرستان نجف آباد در سالروز ۱۳آبان و روز دانش آموز، به همت مسؤولان شهرستان نجف آباد، آیین گرامیداشت شهدای دانش آموزان و یادبود شهید مهرداد عزیزالهی در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، در آیین گرامیداشت […]

در یوم الله ۱۳ آبان برگزار شد؛
آیین گرامیداشت شهدای دانش آموز شهرستان نجف آباد
در سالروز ۱۳آبان و روز دانش آموز، به همت مسؤولان شهرستان نجف آباد، آیین گرامیداشت شهدای دانش آموزان و یادبود شهید مهرداد عزیزالهی در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، در آیین گرامیداشت شهدای دانش آموز شهرستان نجف آباد، که امشب در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، از مقام شامخ شهید مهرداد عزیزالهی، بخشدار ۱۴ ساله شهر زبیدات عراق، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

شهید «مهرداد عزیزالهی» در مهرماه سال ۱۳۴۶ در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. دوران کودکی خود را در کنار برادر خویش مسعود که او نیز به فیض شهادت نایل شده، سپری کرد. تحصیلات راهنمایی را به پایان نرسانده بود که با جثه‌ای کوچک ولی روحی بلند و شجاعتی وصف ناپذیر به جبهه اعزام شد و همزمان با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، در سنگر علم و دانش و تا قبل از شهادت درس خود را تا سال سوم هنرستان در رشته برق الکترونیک ادامه داد و در سال ۱۳۶۴، در عملیات کربلای ۴ در جزیره «ام الرصاص» در حال غواصی به شهادت رسید و جاودانه شد.

این شهید والامقام بعد از پخش مصاحبه اش از تلویزیون به سفارش امام به حضور ایشان رسید و حضرت امام بر بازوی این بسیجی بوسه زد و در سال ۶۲ زمانی که تنها ۱۴ سال بیشتر نداشت، از سوی فرماندار ایلام به عنوان بخشدار زبیدات عراق معرفی شد.

مهندس سیروس محمودی فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد در این مراسم با تقدیر از تلاش تمام برگزار کنندگان این مراسم صحبت های خود را با یک سوال آغاز کرد و گفت: باید از خود بپرسیم چه اتفاقی افتاد تا یک نوجوان مثل شهید عزیزالهی بتواند در عرصه جنگ حضور پیدا کند و این چنین قدرتمند باشد.

وی در ادامه بیان داشت: آنچه از یک نوجوان، یک فرمانده قدرتمند در میدان های نبرد می سازد، اعتقاد و باور اوست که دلش را حسینی می کند و باعث ترس نیروهای نظامی آمریکایی در برابر چند بسیجی می شود و این جز اعتقاد و باور به قدرت لایزال الهی که بالاتر از قدرت های استکبار جهانی است، نمی باشد.

فرماندار شهرستان نجف آباد درباره اهمیت برگزاری مجالس یادواره شهدا بیان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، گرامیداشت یاد شهدا کم از شهادت نیست و با آنکه شهادت قابل مقایسه با برگزاری چنین مجالسی نیست اما تأثیری که این مجالس دارد آن را همسنگ کار شهدا می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همان گونه که هیچ کاری در جهان همتراز و قابل مقایسه با کار سیدالشهدا برای احیای دین نمی باشد، اما حضرت زینب با خطبه های کوبنده خود این پیام های قیام سیدالشهدا را به جهانیان رساند.

محمودی مهم ترین اثر برگزاری این جلسات را ایستادگی در برابر هجوم نرم دشمنان بیان کرد و افزود: اگر بخواهیم در برابر هجوم نرم دشمن ایستادگی کنیم، در برابر تحریم ها بایستیم و این عزت انقلاب را در تاریخ جاودانه کنیم، باید هر چه بیشتر مقام شهدا را در جامعه احیا و زنده نگه داریم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر امروز بخواهیم کاری زینبی کنیم، باید اجازه ندهیم یاد شهدا فراموش شود، آرمان های انقلاب و مبانی اعتقادی از سوی دشمنان پایمال شود و اگر روزی دشمن احساس کند که روحیه ایثار و شهادت در متن این انقلاب، از بین رفته است، در کمتر از یک روز به ایران حمله می کند و آنچه امروز سبب عزت و اقتدار این کشور شده است، خون پاک همین شهیدان است.

تجلیل و تقدیر از خانواده این شهید، خاطره گویی یکی از همرزمان شهید از دیگر برنامه های این آیین بود.