بازی سیاسی دولت با حذف «اختلاس» از صندوق فرهنگیان
بازی سیاسی دولت با حذف «اختلاس» از صندوق فرهنگیان

خبرگزاری صدا و سیما:ابوالفضل ابوترابی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص صندوق فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با مشخص شدن هیأت مدیره کار خود را از این هفته شروع خواهد کرد. وی از معوقات فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت و بیان کرد: پرداخت […]

وی از معوقات فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت و بیان کرد: پرداخت معوقات فرهنگیان از این صندوق بعد از تحقیق و تفحص کامل از صندوق اجرایی و انجام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان نجف‌آباد، تیران و کرون درباره پیگیری و مطالبه فرهنگیان برای احقاق حقوق خود عنوان کرد: تاکنون قوه قضائیه ۸ نفر از افرادی را که در تخلفات مالی این صندوق دست داشته‌اند دستگیر کرده است.

وی با بیان اینکه مجلس تمام سعی خود را انجام می‌دهد تا در اولین فرصت این موضوع را به نتیجه برساند تصریح کرد: از عملکرد دولت در برخورد با حقوق‌های نجومی گلایه هست و اطلاع داریم که دولت در آن ضعیف عمل کرده؛ دولت باید لیستی از این افراد را سریع اعلام کند تا برخوردی عبرت آمیز با همکاری قوه قضائیه با این افراد شود.

ابوترابی برخورد با حقوق‌های نجومی را خواستی ملی دانست که در دولت اقدام خاصی برای آن انجام نشده و خاطرنشان کرد: مردم از این رفتار دولت در برخورد با گیرندگان حقوق نجومی بسیار گلایه‌مند هستند.

وی درباره بیانات دولت برای تبدیل عنوان اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان به تخلف و اختلاف مالی یا وام عنوان کرد: این یک بازی با الفاظ است که سرمنشأ سیاسی دارد و در حقوق‌های نجومی هم همین موضوع را مطرح کردند تا به نوعی سرپوشی بر مسائل بگذارند کما اینکه حقوق نجومی دزدی با چراغ خاموشی بود که با استفاده از خلأهای قانونی برای غارت بردن بیت المال انجام شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ارائه تذکری به وزیر جدید آموزش و پرورش برای پیگیری مطالبات فرهنگیان از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت و اضافه کرد: تذکراتی به وزیر داده شده و این اولین آزمون وزیر جدید است تا با نحوه عملکرد خود در برخورد و پیگیری مطالبات مردم کشور در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان باید صورت گیرد.