درخشش نویسنده نجف آبادی در کاشان
درخشش نویسنده نجف آبادی در کاشان

روزنامه فرهیختگان: سلمان باهنر نویسنده داستان «سی و سه پل، چهارونیم اکتاو» در دومین جایزه ادبی هنری «سیلک» کاشان حائز رتبه شد. این نویسنده در حوزه تولید انیمیشن نیز آثار قابل توجهی را ارائه کرده است. در ترکیب هیات داوران این دوره که مراسم پایانی آن در سرای تاریخی عامری ها با حضور همایون امیر زاده مشاور […]

روزنامه فرهیختگان: سلمان باهنر نویسنده داستان «سی و سه پل، چهارونیم اکتاو» در دومین جایزه ادبی هنری «سیلک» کاشان حائز رتبه شد.
این نویسنده در حوزه تولید انیمیشن نیز آثار قابل توجهی را ارائه کرده است.
در ترکیب هیات داوران این دوره که مراسم پایانی آن در سرای تاریخی عامری ها با حضور همایون امیر زاده مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد، نام حسن محمودی دیگر نویسنده نام آشنای نجف آبادی در کنار افرادی مانند محمد کشاورز و امیرعباس مهندس دیده می شود.
منیر عسگرنژاد دبیر ادبی این جایزه با اشاره به استقبال خوبی که از دور دوم جایزه سیلک شده  گفت: «امسال نیز در دو حوزه شعر و داستان آثار منتشر شده در سال ۱۳۹۴ را داوری کردیم. با فراخوانی که داده شد، ۷۰ مجموعه داستان و ۹۰ مجموعه شعر منتشر شده در سال ۱۳۹۴ به دبیرخانه این جایزه ارسال شد که این آثار مورد داوری قرار گرفت.»
«نوبت سگ‌ها» نوشته سیروس چیت‌ساز از نشر مرکز و «ملاقات با خانم دوبلور» نوشته بهزاد باباخانی از نشر افق دیگر داستان های برگزیده این دوره را تشکیل می دهند.
در بخش شعر نیز «باد نامت را از لبانم ربوده است» سروده مریم اخترکاویان از انتشارات شاسوسا، «به دام انداختن نور در دو پرده» سروده میلاد کامیابیان از انتشارات بوتیمار و «تنهایی خانم این خانه است» سروده آریا معصومی از انتشارات ماه باران به عنوان آثار برتر معرفی شدند.
موسسه فرهنگی ـ هنری حوض فیروزه در کاشان متولی این جایزه ادبی نوپا است و این شهر تلاش دارد خود را به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی نماید.
کتابفروشی «ساربوک» کاشان امسال به عنوان برترین واحد سراسر کشور معرفی شده است.