«اسرافیلیان» در گذشت
«اسرافیلیان» در گذشت

کانال تلگرامی سازمان رفاهی تفریحی شهرداری:پروفسور ابراهیم اسرافیلیان مرد علمی  ریاضی جهان در سال های ۱۹۹۷و ۱۹۹۸ جهان در رشته ریاضی دار فانی را وداع گفت. اولین فصل تجلیل از فرهیختگان ماندگار نجف آباد در اسفند ماه سال گذشته به این شخصیت اختصاص پیدا کرده بود. ابراهیم اسرافیلیان در ۲۳ آذر ۱۳۱۴ در نجف آباد متولد […]

کانال تلگرامی سازمان رفاهی تفریحی شهرداری:پروفسور ابراهیم اسرافیلیان مرد علمی  ریاضی جهان در سال های ۱۹۹۷و ۱۹۹۸ جهان در رشته ریاضی دار فانی را وداع گفت.

اولین فصل تجلیل از فرهیختگان ماندگار نجف آباد در اسفند ماه سال گذشته به این شخصیت اختصاص پیدا کرده بود.

ابراهیم اسرافیلیان در ۲۳ آذر ۱۳۱۴ در نجف آباد متولد شد. نمایندگی دوره دوم مجلس شورای اسلامی و ریاست دانشگاه های علم و صنعت ایران و تربیت معلم تهران از سوابق اوست.

او از دوستان و همفکران شهید حسن آیت و یکی از پایه گذاران انقلاب فرهنگی ایران به شمار می آید.

اسرافیلیان که در زمان انقلاب فرهنگی ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران را برعهده داشت به شدت منتقد ورود و رخنه نیروهای چپ در میان نیروهای اسلامی بود و پس از وقوع انقلاب فرهنگی به نمایندگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای ارتباط با شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شد و در ادامه به عضویت کمیته گزینش استاد و دانشجو درآمد.

اسرافیلیان دارای دکتر ای ریاضی گرایش هندسه و دیفرانسیل از دانشگاه سوتمپتون انگلستان بود.(اسرافیلیان در این تصویر در میان شهیدان محمد منتظری و حسن آیت دو همشهری شاخص دیگرش مشاهده می شود.)