ابتلای انسانی به ویروس H۵N۸ در نجف‌آباد صحت ندارد
ابتلای انسانی به ویروس H۵N۸ در نجف‌آباد صحت ندارد

خبرگزاری مهر:شهرام موحدی در خصوص ابتلای یکی از کارکنان شبکه دامپزشکی نجف آباد به ویروس H ۵N ۸، اظهار داشت: طرح این مسئله از سوی یکی از رسانه ها، برای تشویش اذهان عمومی بوده است و اصلا چنین موضوعی صحت ندارد. مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه این موضوع یک شیطنت رسانه ای بوده است […]

خبرگزاری مهر:شهرام موحدی در خصوص ابتلای یکی از کارکنان شبکه دامپزشکی نجف آباد به ویروس H ۵N ۸، اظهار داشت: طرح این مسئله از سوی یکی از رسانه ها، برای تشویش اذهان عمومی بوده است و اصلا چنین موضوعی صحت ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه این موضوع یک شیطنت رسانه ای بوده است و هیچ گونه ابتلای انسانی به این ویروس نه تنها در اصفهان بلکه در حال حاضر در دنیا نداریم، گفت: H ۵N۸، یک ویروس خطرناک است که در حال حاضر ۵۵ کشور دنیا را درگیر خود کرده است که ایران نیز یکی از این کشورهاست اما در حال حاضر این ویروس در بخش طیور، مسئله ساز شده است.

وی عبور پرندگان مهاجر از سیبری و حرکت به سمت خط استوا و گذر از آسمان ایران را دلیل شیوع این ویروس در ایران دانست و افزود: پرندگان مهاجر در مسیر خود ویروس را دفع می کنند و باعث آلودگی سایر پرندگان اعم از پرندگان بومی و آزاد پرواز می شوند.

وی اضافه کرد: هم اکنون این ویروس در ۶ کانون استان اصفهان شناسایی شده است و عملیات قرنطینه و معدوم سازی در برخی از این کانون ها ادامه دارد.

موحدی تصریح کرد: معدوم سازی را در خمینی شهر و نجف آباد داشتیم اما این بدین معنا نیست که ابتلای مورد انسانی هم در این منطقه داشتیم.

وی با اشاره به عیادت خود از کارمندی که در بیمارستان فاطمه الزهرای نجف آباد بستری شده است، گفت: این همکار ما به دلیل فشار زیاد کاری دچار بیحالی شده بود و در صحبت با پزشک متخصص عفونی نیز متوجه شدیم، مورد این کارمند ویروس H ۵N۸ نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: در عکس این خبر که در یکی از سایت ها منتشر شده، همکار ما بدون اینکه در اتاق ایزوله بستری شده باشد، تحت درمان است پس اگر بیماری ایشان از نوع ویروس H ۵N۸ بود باید در یک اتاق ایزوله تحت مراقبت قرار می گرفت.

وی از مردم خواست به شایعات در این زمینه توجهی نکنند و تنها اخبار رسمی را از طریق مدیرکل دامپزشکی استان یا کمیته مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان، که ریاست آن بر عهده استاندار است، پیگیر شوند. (تصویر از پایگاه خبری فرمانداری نجف آباد است)