انتخابات؛ از تاخیر اعلام نتایج تا تخلفات تبلیغاتی
انتخابات؛ از تاخیر اعلام نتایج تا تخلفات تبلیغاتی

نزدیک به ۲هفته از برگزاری انتخابات در نجف آباد می گذرد ولی هنوز برخی سوالات افکار عمومی از مسئولان برگزاری این رویداد مهم، بدون پاسخ مانده است. مطمئناً جمع زیادی برای برگزاری سالم و با شکوه این انتخابات تلاش شبانه روزی کردند ولی این امر نباید مانع از بیان نقاط ضعف احتمالی شود. چیزی که […]

نزدیک به ۲هفته از برگزاری انتخابات در نجف آباد می گذرد ولی هنوز برخی سوالات افکار عمومی از مسئولان برگزاری این رویداد مهم، بدون پاسخ مانده است. مطمئناً جمع زیادی برای برگزاری سالم و با شکوه این انتخابات تلاش شبانه روزی کردند ولی این امر نباید مانع از بیان نقاط ضعف احتمالی شود.

چیزی که بیش از همه در مرحله تبلیغات انتخابات، جلب توجه کرد؛ تبلیغات تقریبا بدون ضابطه و ملاحظه اکثر کاندیداهای شورای شهر بود. قرار بود که افراد فقط در دو نقطه از شهر ستاد داشته باشند و در همین ستاد ها نیز از بنرهای بزرگ خود استفاده کنند. در عمل شاهد بودیم که برخی بیش از ۱۰ بنر بزرگ در نقاط مختلف شهر برپا کردند و اموال عمومی را هم از خسارت تبلیغات بی ملاحظه خود، بی نصیب نگذاشتند.

خیلی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تیرهای چراغ برق، جداول، دیوارهای سطح شهر و بسیاری دیگر از زیرساخت ها از این تبلیغات عجیب و غریب بی نصیب نماندند. این جا بود که مسئولان اجرایی انتخابات باید ورود به موقع و قاطعی داشته باشند و جلوی گسترش این موج را می گرفتند.

در مرحله پس از برگزاری انتخابات نیز با توجه به الکترونیک برگزار شدن رای گیری شورای شهر، همه انتظار داشتند نتایج نهایی به سرعت اعلام شود که این امر هم محقق نشد. در حالی که برخی کانال های تلگرامی و پایگاه های خبری اقدام به انتشار تصاویر برگه های مربوط به نتایج نهایی انتخابات کردند، فرمانداری عقب ماند و نتایج را  با ساعت ها تاخیر روی سایت خود گذاشت.

مسئولان مربوط در آن مقطع اعلام می کردند که نتایج مشخص و جمع بندی شده ولی منتظر تایید مقامات بالاتر هستیم.

به هر حال انصاف ندیدیم که یک طرفه به قاضی رفته و نظر مسئولان فرمانداری در خصوص این موارد را جویا نشویم ولی در عمل کسی پاسخگو نبود.