جواب شهرداری به سوال کارگران پیمانکاری
جواب شهرداری به سوال کارگران پیمانکاری

اخیرا یکی از کارگران شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری، سوالی را از طریق تلگرام برایمان ارسال کرد که مغزی معاون مالی و اداری شهرداری به آن پاسخ گفت. سوال و جواب را در ادامه می توانید مشاهده کنید. با سلام لطفا به گوش شهردارمحترم اقای منتظری و شورای شهر برسد تا شاید حس مسؤلیت […]

اخیرا یکی از کارگران شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری، سوالی را از طریق تلگرام برایمان ارسال کرد که مغزی معاون مالی و اداری شهرداری به آن پاسخ گفت. سوال و جواب را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

با سلام
لطفا به گوش شهردارمحترم اقای منتظری و شورای شهر برسد تا شاید حس مسؤلیت در مورد وضعیت کارگران رفته گر و خدمات شهری پیمانکار نمایند.تفاوت فاحش حقوق و مزایا بین کارگران رسمی و شرکتی با کارگران پیمانکار که گوشه ای از این تفاوت رادر ادامه عرض مینمایم .
بااینکه بیشترین فشار کاری شهرداری بر کارگران خدمات شهر پیمانکاریست ولی از کمترین دستمزد در زیر مجموعه شهرداری بر خوردارند
نبود امنیت شغلی
سنگین بودن پستها و کوچه ها برای نظافت
نبود ساعت مشخص کاری
تمامی ساعت کاری بر عهده سرکارگران بوده هیچ گونه وسیله ای برای ثبت ساعت کار کارگر وجود ندارد و اضافه کار کارگران ضایع میگردد
حقوق و مزایا در حداقلترین حد ممکن به صورتی که اختلاف دریافتی بین کارگر رسمی و پیمانکار به یک میلیون تومن میرسد
به کارگران رسمی ۶۰۰هزار تومن بن ماه رمضان و به کارگران پیمانکار ۱۵۰هزار تومن
بن عید به کارگران رسمی ۱۲۰۰هزار تومن به کارگران پیمانکار ۲۰۰هزارتومن و خیلی اختلافات دیگر نمیتوان گفت
حتی کارگران پیمانکاری نمیتوانند از مجموعه های فرهنگی و تفریحی شهرداری مانند کارگران رسمی به صورت رایگان استفاده کنند
امید وارم همچنان که پل و بلوار و خیابان درست میکنید فکری هم به حال این کارگران زحمت کش بکنید و انها را مانند کارگران منطقه ۳ قرارداد مستقیم یا تامین نیرو بنمایید و حقوق مزایا را مستقیما به دستشان برسانید و دست پیمانکاران را از سفره و جیب این کارگران قطع بنمایید تا کارگران با دل گرمی و خیالی اسوده خدمت گزارمردم و شهرداری باشند امیدواریم که سریعا اقای شهردارمنتظری به این موضوع رسیدگی کند.

 

پاسخ مسئولان شهرداری:

عدالت در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری

قائم مقام شهردار نجف آباد گفت: تمام تلاش خود را به کار بستیم تا جایی که قانون اجازه می دهد در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل اعم از رسمی، شرکتی و پیمانکاری اصل عدالت را رعایت کنیم.

محمد مغزی در مصاحبه با خبرنگار   نجف آباد نیوز از واریز همزمان حقوق پرسنل به عنوان یکی از این مصادیق نام برد و گفت: «در حالی که پیش از این برخی نیروهای شرکتی تا سه ماه حقوق معوقه داشتند ولی در حال حاضر حتی بعضاً حقوق این نیروها و رانندگان استیجاری زودتر از رسمی ها واریز می شود.»

وی ادامه داد: «در مورد شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری در اموراتی مانند جمع آوری زباله و رفت و روب معابر هم، بر اساس صورت وضعیت ماهیانه ارائه شده، مبالغی طبق مفاد قرارداد منعقد شده به حساب شرکت واریز می شود تا پیمانکار امکان تسویه حساب با نیروهای خود را داشته باشد.»

 

محدودیت قانونی در پرداخت مستقیم به کارگران پیمانکاری

معاون مالی و اداری شهرداری  با اشاره به برخی جزئیات مربوط به عقد قرارداد با شرکت های پیمانکاری جمع آوری زباله و رفت و روب معابر شهری خاطر نشان کرد: «به هیچ وجه اجازۀ عقد قرارداد مستقیم با کارگران فعال در این حوزه را نداریم و بایستی طبق قراردادهای یک ساله تنظیم شده، نسبت به تسوبه حساب با شرکت پیمانکار اقدام نماییم.»

مغزی  میزان بن مناسبت های مختلف، تعیین ساعات اضافه کاری، دستمزد و دیگر مزایای کارگران شرکت های پیمانکاری را براساس قرارداد منعقده این شرکت ها با کارگران دانست و اظهار داشت: «قانونا اجازه هیچ گونه دخالتی را در این خصوص نداریم و این افراد در صورت مشاهده هر گونه تضییع حقوق خود می توانند موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.»