ضعیف ترین مدیریت در تاریخ بنیاد شهید
ضعیف ترین مدیریت در تاریخ بنیاد شهید

فاش نیوز:ابوالفضل ابوترابی دوره مدیریت کنونی بنیاد شهید را ضعیف ترین دوران مدیریت این نهاد در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی دانست و خواستار تحول اساسی در آن شد. فاش نیوز: ارزیابی شما از مدیریت کنونی بنیاد چیست؟ آیا با تغییر در دولت دوازدهم ضرورت تغییرات در مدیریت بنیاد احساس می شود؟ –  ایشان […]

فاش نیوز:ابوالفضل ابوترابی دوره مدیریت کنونی بنیاد شهید را ضعیف ترین دوران مدیریت این نهاد در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی دانست و خواستار تحول اساسی در آن شد.

فاش نیوز: ارزیابی شما از مدیریت کنونی بنیاد چیست؟ آیا با تغییر در دولت دوازدهم ضرورت تغییرات در مدیریت بنیاد احساس می شود؟

–  ایشان حتی به نمایندگان مجلس معمولاً وقت ملاقات نمی دهد و نمایندگان ملت هم به شدت از این موضوع  و وضعیتی که ایشان در وقت دادن دارد، ناراضی هستند.

علاوه بر آن، متاسفانه آقای شهیدی پذیرش جامعه ایثارگری را اصلاً نداشتند و بعد از انتصاب، اولین کاری که کردند، یک هزینه بسیار سنگین برای تعمیر ساختمان بر دوش بنیاد شهید تحمیل کردند. من واقعاً تاسف می خورم که آقای شهیدی در دوران مدیریتش این همه هزینه های سنگین برای تعمیرات ساختمان بنیاد شهید کردند که طی آن دفترش تعمیر و بر روی جامعه ایثارگری بسته شد، علیرغم اینکه حتی بنیاد در موضوع پرداخت مبالغ داروی ایثارگران بدهکار بود.

در دوران مدیریت ایشان شاهد بودیم که خواهر زاده خود را (که در شهرداری تهران بود و سابقه قضائی هم داشت را علیرغم بحث ها و مسائلی که داشت) به بنیاد شهید آورد و حکم مشاوره داد و این شخص و داماد آقای شهیدی بنیاد شهید و بانک دی را نابود کردند.

حتی کار به جایی رسید که بسیاری از خانواده های ایثارگر و از جمله جانبازان عزیز ما در مقابل درب بنیاد شهید تحصن و حتی خودسوزی کردند.

فاش نیوز: موضوع تحقیق و تفحص بنیاد شهید چه سر انجامی پیدا کرد؟

– در خصوص بحث تحقیق و تفحص در بنیاد من عرض کردم حتی اقوام و اطرافیانی که آورده بود، چه بحران ها و مشکلاتی دارند و بعضی از آن ها کارشان به دادگاه و پرونده کشی رسیده است؛ با این وجود در هیئت مدیره بانک دی افرادی که حتی پرونده در دادگاه داشتند را دوباره به بانک دی معرفی کرد.

این نشان می دهد که ایشان مدیری پر هزینه  است و جامعه هدف هم از دست ایشان ناراضی است. امیدوارم آقای روحانی اشتباه بزرگی که در دوره اول مرتکب شدند را در دوره دوم مرتکب نشوند.

فاش نیوز:  اگر دوره مدیریت کنونی بنیاد تمدید شود، چه خواهد شد؟

– قطعا ادامه مدیریت آقای شهیدی بحران های اساسی در بنیاد ایجاد می کند، به خصوص اینکه با ساختاری که ایشان دارد و درب را بر روی همه بسته است، اگر خدایی ناکرده دوره مدیریتشان دوباره تمدید شود، پیش بینی من این است که بنیاد شهید را با یک بحران و چالش اساسی در آینده مواجه خواهد کرد، کما اینکه تا حالا هم کرده است.

آقای شهیدی بر موسسات اقتصادی بنیاد هم هیچ اشرافی ندارد و به جز دو یا سه نفر محدود (همان هایی که در تیمش بودند و یکی از آن ها الان در آلمان است و یکی دیگر از آن ها در دادگاه برایش پرونده تشکیل شده است و چندین بار او را خواسته اند و الان پرونده جریان دارد) متاسفانه تیمی که بسته و دور و بر او هست، کل سیستم اقتصادی بنیاد را نابود کرده است و هر آنچه که جمع شده را به فروش می رسانند و اصلاً هم مبالغ آن مشخص نیست؛ اگر چه  تحقیق و تفحص گوشه ای از این زوایا را نشان داد که البته یک قسمتی از آن برای دوره ایشان و قسمتی دیگر مال دوره قبل بود.