درگذشت مظلومانه نخبه نجف آبادی+ تصاویر
درگذشت مظلومانه نخبه نجف آبادی+ تصاویر

ایمنا:دوازدهم تیرماه امسال، خبر برق گرفتگی ۲نفر در یکی از کانال های آب نجف آباد، توجه همه را به خود جلب کرد و فعالین فضای مجازی خیلی سریع آن را منتشر کردند ولی کسی نفهمید که این حادثه، یکی از نخبگان علمی و اقتصادی نجف آباد و کشور را با خود برد. مهندس بهزاد انتشاری […]

ایمنا:دوازدهم تیرماه امسال، خبر برق گرفتگی ۲نفر در یکی از کانال های آب نجف آباد، توجه همه را به خود جلب کرد و فعالین فضای مجازی خیلی سریع آن را منتشر کردند ولی کسی نفهمید که این حادثه، یکی از نخبگان علمی و اقتصادی نجف آباد و کشور را با خود برد.

مهندس بهزاد انتشاری فوق لیسانس هوا و فضا از دانشگاه صنعتی شریف که شرکت های دانش بنیان او و شرکایش نزدیک به ۲۲ سال در زمینه طراحی و تولید انواع موتور فعالیت می کنند، در این حادثه جان خود را از دست داد.

بهزاد انتشاری در کنکور سال ۶۹ با کسب یکی از رتبه های برتر کشور در رشته مهندسی مکانیک شریف پذیرفته شد و توانست کارشناسی ارشد خود را هم در گرایش هوا و فضا از همین دانشگاه اخذ کند.

انتشاری که سال پنجاه و یک در خانواده ای فرهیخته به دنیا آمده بود، در مقطع دکترای همین رشته نیز پذیرفته شد ولی علاقه اش به فعالیت های تولید و کارآفرینی، او و دوستانش را به سمت راه اندازی شرکت های دانش بنیان «فن آوران قادر» و «پردیس فن آوران» سوق داد تا برای نزدیک به ۱۰۰ نفر اشتغال زایی کنند.

این مهندس جوان در دولت های مختلف، همکاری نزدیکی با معاونت فن آوری ریاست جمهوری داشت و توانست جوایز و تقدیر نامه های متعددی را در زمینه فعالیت اش دریافت کند.

شرکت هایی که انتشاری در آن فعالیت می کرد، در سال های گذشته موفق به صادرات محصولات و تکنولوژی خود به کشورهایی مانند کره و هند شده و در داخل هم تولیدات متنوعی را برای ارگان های دولتی، نظامی و خصوصی ارائه کرده اند.

از بهزاد انتشاری که خود دارای یک برادر و سه خواهر بود، دو پسر چهارده و ده ساله به نام مهدی و مهیار به یادگار مانده است.

یکی از اعضای خانواده انتشاری در این خصوص گفت: «او بسیار متدین، معتقد و در عین حال به دور از برخی تظاهرها بود، به قرآن و نهج البلاغه علاقه زیادی داشت و به ورزش های مختلف از جمله کوهنوردی اهتمام ویژه ای می ورزید.»

دیگر عضو خانواده گفت: « مهربانی، احترام به خانواده و اهتمام به رفع نیازهای افراد غریب و آشنا از دیگر خصوصیات اخلاقی او بود.»

پدر این نخبه علمی، بازنشسته شبکه بهداشت و درمان بوده و مادرش نیز یکی از فرهنگیان بازنشسته نجف آباد محسوب می شود.

اعضای خانواده انتشاری در گفت و گوی خود از انتشار تصاویر پیکر فوت شدگان حادثه برق گرفتگی به شدت انتقاد کرده و خواستار رعایت هر چه بیشتر اصول اخلاقی و خبرنگاری شده اند.

نجف آباد نیوز، بدین وسیله بار دیگر و رسما از خانواده ایشان بابت انتشار تصاویر مذکور عذرخواهی کرده و امیدوار است دیگر فعالین فضای مجازی نیز به این خواسته، احترام گذاشته و تصاویر را حذف کنند.