رهاسازی ۱۵هزار قطعه بچه ماهی در  نجف آباد
رهاسازی ۱۵هزار قطعه بچه ماهی در  نجف آباد

خبرگزاری صدا و سیما:مسوول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: این تعداد بچه ماهی از نوع کپور، فیتوفاگ و آمور با وزن ۱۲گرم با توجه به شرایط لازم برای تولید ماهی گوشتی در پنج دریاچه عمومی کشاورزی شهرستان رها شد. محمدرضا صالحی هدف از اجرای این طرح را بهره برداری بهینه از امکانات موجود در […]

خبرگزاری صدا و سیما:مسوول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: این تعداد بچه ماهی از نوع کپور، فیتوفاگ و آمور با وزن ۱۲گرم با توجه به شرایط لازم برای تولید ماهی گوشتی در پنج دریاچه عمومی کشاورزی شهرستان رها شد.

محمدرضا صالحی هدف از اجرای این طرح را بهره برداری بهینه از امکانات موجود در شهرستان، افزایش مصرف سرانه ماهی در روستاها و ایجاد فرهنگ مصرف ماهی در مناطق محروم، تولید گوشت سفید ماهی، کنترل رشد بی رویه گیاهان آبزی و جلبک ها و همچنین از بین بردن تخم قورباغه و لارو حشرات با تغذیه ماهیان اعلام کرد.

وی پیش بینی کرد ۱۲تن ماهی تا پایان دوره یک و نیم ساله پرورش ماهیان  از این منابع آبی برداشت شود.

مسئول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی نجف آباد گفت: ارتفاع آب حدود یک متر، محصور بودن حاشیه دریاچه، دمای مناسب آب، بهره برداری عمومی از آب برای کشاورزی، وضع پوشش گیاهی و غذای زنده از ویژگی های منابع آبی مستعد شهرستان برایاجرای طرح پرورش ماهی  است.

در شهرستان نجف آباد بیش از ۲۰دریاچه و استخر ذخیره آب عمومی کشاورزی وجود دارد.