سخنی با اصلاح طلبان شورا
سخنی با اصلاح طلبان شورا

یکی از اصلاح طلبان شاخص شهرستان، طی پیامی در یکی از گروه های تلگرامی، این طور نوشته: بازی دو سر باخت در سیاست بی معناست!! روزهای شروع به کار شورای شهر و انتخاب شهردار نزدیک می شود به نظر می رسد مسیر به سمت دو قطبی شدن هم شورا و هم شهر منحرف شده است. […]

یکی از اصلاح طلبان شاخص شهرستان، طی پیامی در یکی از گروه های تلگرامی، این طور نوشته:

بازی دو سر باخت در سیاست بی معناست!!
روزهای شروع به کار شورای شهر و انتخاب شهردار نزدیک می شود به نظر می رسد مسیر به سمت دو قطبی شدن هم شورا و هم شهر منحرف شده است.
دو قطبی شدن فضا برای انتخاب شهردار و انتخاب شهردار با رای پایین منفعتی برای شهر و شورا ندارد و تنها منجر به ایجاد فضایی ملتهب می گردد، که آن هم راه را بر سیاست گذاری های آینده می بندد.
در عوض انتخاب شهردار با رای بالا(حتی ۹ رای) یکدست بودن را نشان می دهد و مبین این موضوع خواهد بود که همانطور که شورا در انتخاب شهردار متفق القول بوده است در سیاست گذاری، اجرای سیاست ها و بخصوص ارزیابی آنها نیز متفق القول خواهد بود و این می¬تواند شهر را در مسیر حرکت به سمت ارزش های اصلاح طلبی هدایت کند.
از دوستان می¬توان این انتظار را داشت با تمام قوا گزینه های پیشنهادی خود را معرفی و در دفاع از آنها بیشترین تلاش را نمایند. از بزرگان و کارشناسان این حوزه مشورت بخواهند. تلاش نمایند برای جلب رضایت سایر همکاران شورا، حتی از ریش سفیدان و بزرگان شهر جهت جلب رضایت همکاران کمک بخواهند.
اما باید مواظب بود در تله دو سر باخت گرفتار نشویم که یک شهردار با آرای پایین انتخاب شود! از یک سر احتمال دارد گزینه ی شهرداری را از دست بدهیم(شهرداری انتخاب می شود با یک دست حامیان و راضی نگه داشتن آنها) و از طرف دیگر فضای دو قطبی شکل خواهد گرفت که سیاست گذاری های آینده را نیز دچار اخلال می کند.
به نظر می رسد بجای صرفا انتخاب یک شهردار باید به فکر اجماع بود، اجماع بر روی یک شخص به عنوان شهردار اولا باخت در انتخاب را در پی ندارد (شهردار انتخاب شده خود را موظف به پاسخ گویی به تمام اعضا می داند و نه فقط حامیان خود) و ثانیا اجماع اولیه راه را برای سیاست گذاری ها، اجرای سیاست ها و ارزیابی سیاست گذاری های بعدی هموار تر می نماید و همچنین باعث آرام تر شدن فضای شهری می گردد.