مسئولان بیدار شوند/ «یادمان شهدا» بهترین نقطه برای دفن شهید حججی
مسئولان بیدار شوند/ «یادمان شهدا» بهترین نقطه برای دفن شهید حججی

«ابراهیم» نوشته: در روزهایی نه چندان دور اتفاقی اقتاد که موجی بزرگ نه تنها در کشورمان که در کشورهای دیگر به راه انداخت و آن شهادت محسن حججی بود. در آن ایام بود که موج جمعیت، راهی نجف آباد شد و با کمال تاسف اولین بی برنامگی در برگزاری مراسمِ شهید خود را نمایان کرد و […]

«ابراهیم» نوشته: در روزهایی نه چندان دور اتفاقی اقتاد که موجی بزرگ نه تنها در کشورمان که در کشورهای دیگر به راه انداخت و آن شهادت محسن حججی بود.
در آن ایام بود که موج جمعیت، راهی نجف آباد شد و با کمال تاسف اولین بی برنامگی در برگزاری مراسمِ شهید خود را نمایان کرد و آن عدم امکان حضور جمعیت حاضر در میدان امام در مسجد جامع و یا زیر یک سایبان برای در امان بودن از تیغ آفتاب بود.

و اکنون خبرهایی رسیده که پیکر مطهر شهید حججی عزیز ، احتمالا به زودی به آغوش وطن برمیگردد.
سوال اینجاست :
آیا سرنوشت مراسم تشییع و به خاک سپاری به سرنوشت مراسم بزرگداشت نجف آباد ختم میشود و یا مسئولین شهر از خواب بیدار شده اند.
با نگاهی به مراسمات کشوری که برای این شهید بزرگوار برگزار شده به نظر میرسد باید منتظر موج عظیمی از جمعیت باشیم که به سمت شهرمان سرازیر میشود و تدارک دیدن برای این جمعیت بحثی استانی و حتی ملی است.

محل خاکسپاری نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است که به نظر میرسد در صورت مساعد بودن نظر خانواده شهید و نبود وصیت خاصی از خودِ محسن در این خصوص، یادمان شهدا مناسب ترین محل در گلزار شهدای نجف آباد است برای قدرشناسی از این گوهر کمیاب.

این شهید از شهری است که داشتن بیش از ۲۵۰۰ شهید، بالاترین افتخار آن است. خاکسپاری این «حجت خدا» در چنین نقطه ای، شاید بتواند بخشی از مظلومیت شهدای سال های دفاع مقدس و ۱۰ شهید مدافع حرم دیگر نجف آباد را نیز تا حدودی برطرف کند.

مکانی که در حال حاضر تقریباً بدون استفاده مانده و در آینده می تواند کانون توجه مردم قرار گیرد.

یادمان باشد در قدر دانی از این شهید شاخص شهرمان اگر ذره ای کوتاهی کردیم در دنیا و آخرت بدهکاریم…
مسئولین باید نشان دهند که میتوانند پا به پای مردم در پاسداری از ارزشهای نظام حرکت کنند.