مدارس نجف آباد، سبز می شوند
مدارس نجف آباد، سبز می شوند

ایرنا:معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد گفت: طرح مدارس سبز از اول مهر سالجاری در بیش از ۱۰۳ آموزشگاه از دویست و شصت مدرسه  شهرستان اجرا می شود. طرح مدارس سبز تلاش دارد در هفت محور به فرهنگسازی محیط زیست بپردازد. این محورها شامل آب، برق، گاز، پسماند […]

ایرنا:معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد گفت: طرح مدارس سبز از اول مهر سالجاری در بیش از ۱۰۳ آموزشگاه از دویست و شصت مدرسه  شهرستان اجرا می شود.

طرح مدارس سبز تلاش دارد در هفت محور به فرهنگسازی محیط زیست بپردازد. این محورها شامل آب، برق، گاز، پسماند و بازیافت، فضای سبز، هوای پاک و خوراک سالم است.
محمد علی میزبان با اشاره به اینکه مدیران این مدارس دوره های آموزشی مربوطه را گذرانده اند، اظهار کرد: معاونان مدارس و خدمتگزاران نیز در مراحل بعدی آموزش خواهند دید و آموزش والدین و دانش آموزان نیز بصورت برنامه ریزی شده در طول سال انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدام های طرح مدارس سبز، « مدارس بدون زباله» است، گفت: شهرداری نجف آباد روزانه ۱۵۰ تن زباله جمع آوری می کند که به گفته مسئولان شهرداری هزینه سالیانه جمع آوری و دفن زباله ۱۵ میلیارد تومان است که این مبلغ معادل ساخت ۱۵ مدرسه است.
مجری طرح مدارس سبز نجف آباد تصریح کرد: با اجرای این طرح و آموزش مدیران مدارس تصمیم داریم زباله های تَر مدارس را تبدیل به بهترین کود قابل استفاده برای گیاهان کنیم.