آخرین اخبار از تشییع میلیونی شهید حججی
آخرین اخبار از تشییع میلیونی شهید حججی

 شهر نجف آباد در  حال آماده شدن برای مراسمی میلیونی است. مسیر تشییع در این تصویر مشخص شده است. تمامی مطالبی که در ادامه مطرح می شود را امروز مسئولان مختلف درگیر در این مراسم بیان کرده اند و موثق است ولی به دلایلی از ذکر اسامی آن ها خودداری می کنیم.   امکان تغییر […]

 شهر نجف آباد در  حال آماده شدن برای مراسمی میلیونی است.

مسیر تشییع در این تصویر مشخص شده است.

تمامی مطالبی که در ادامه مطرح می شود را امروز مسئولان مختلف درگیر در این مراسم بیان کرده اند و موثق است ولی به دلایلی از ذکر اسامی آن ها خودداری می کنیم.

 

امکان تغییر مسیر و زمان تشییع وجود دارد

عصر جمعه دهم شهریور ماه، مسئولان ارشد استان برای برنامه ریزی مراسم تشییع تشکیل جلسه می دهند که طی آن امکان تغییر زمان و مسیر برنامه به دلیل ملاحظات مختلف وجود دارد. در حال حاضر، مسیر از میدان بسیج تا گلزار شهدا پیش بینی شده و قرار است ابتدا در میدان بسیج ویژه برنامه هایی تا تکمیل جمعیت مردم برگزار و سپس حرکت شروع شود. تا ورود پیکر به کشور، امکان برنامه ریزی دقیق در این خصوص وجود ندارد.

 

سیستم صوت از اصفهان، قم و درچه می آید

از هیات رزمندگان اصفهان، قم و درچه سیستم صوتی مناسب به امانت گرفته و در حال انتقال آن هستیم. با این وجود تمامی کسانی که امکانات یا آمادگی در این خصوص دارند، به فرمانداری اعلام کنند تا در صورت نیاز از کمک آن ها نیز بهره بگیریم.

 

پخش زنده مراسم از چندین شبکه

مراسم به صورت زنده از چندین شبکه سیما پخش خواهد شد. پیش بینی های لازم برای پوشش هوایی برنامه نیز انجام گرفته است. تمام ادارات و ارگان ها موظف شده اند که مجموعه  مربوط به خود را ویژه این مراسم، فضا سازی کنند. پایگاه های بسیج و مدارس نیز در موضوع فضاسازی سطح شهر، نقش خواهند داشت.

 

تهیه بنرهای راهنما

تعدادی بنر ویژه راهنمایی شرکت کنندگان به مکان هایی همچون سرویس بهداشتی، وضو خانه و پارکینگ طراحی و آماده شده و ضمن نصب در نقاط پرتردد، به مجموعه هایی که متولی ارائه این خدمات شده اند نیز تحویل می گردد.

 

استقرار سرویس های بهداشتی سیار

علاوه بر سرویس بهداشتی ادارات، پارک ها و مساجد نزدیک به مسیر تشییع، قرار شده از اصفهان نیز تعدادی سرویس بهداشتی سیار منتقل شده و در نقاط مختلف مستقر شود. حتی کسانی که در نزدیکی مسیر تشییع حضور دارند، می توانند پذیرای شرکت کنندگان برای دادن چنین خدماتی باشند.

 

تهیه ۲۰۰ هزار آب معدنی

یکی از ارگان ها علاوه بر هماهنگی استقرار چندین تانکر آب آشامیدنی در نقاط مختلف مسیر، پیگیر خرید ۲۰۰ هزار آب معدنی نیز شده است. البته جایی اعلام شد که شبکه آب جنت الشهدا نیز به آب شرب بهداشتی متصل خواهد شد ولی دیگر مسئول گفت که این کار تنها در حد تقویت انجام گرفته و نزدیک به ۱۰ آبخوری سیار در محدوده جنت الشهدا نصب می شود.

 

کار ویژه برای اطراف منزل پدری شهید

در جلسه ای که تعدادی از مسئولان حضور داشتند، برخی شهروندان نسبت به نازیبایی های اطراف منزل پدری شهید اعتراض داشتند. از نخاله های ساختمانی و دیوار نوشته ها گرفته تا رفت و روب ناکافی پیاده روها و خیابان. از دست اندازهای ناجور تا مصالح ساختمانی که در مسیر ریخته اند و حجله های نازیبایی که در ورودی کوچه نصب شده.

به دنبال این موضوع، مسئولان شهرداری از محل بازدید کرده و قرار شد در اولین فرصت، اکیپ های ویژه ای پیگیر حل مشکلات موجود باشند.