آماده سازی فضای نجف آباد برای روز تشییع
آماده سازی فضای نجف آباد برای روز تشییع

مسعود منتظری، شهردار نجف آباد پیرامون اقدامات مجموعه تحت مدیریتش برای آماده سازی فضای شهر در آستانه مراسم تشییع و خاکسپاری پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی، توضیحاتی داده که در ادامه می توانید مطالعه کنید. همزمان با انتشار اخباری در خصوص بازگشت پیکر شهید، جلسات متعددی در این خصوص برگزار  و طی آن بخشی […]

مسعود منتظری، شهردار نجف آباد پیرامون اقدامات مجموعه تحت مدیریتش برای آماده سازی فضای شهر در آستانه مراسم تشییع و خاکسپاری پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی، توضیحاتی داده که در ادامه می توانید مطالعه کنید.

همزمان با انتشار اخباری در خصوص بازگشت پیکر شهید، جلسات متعددی در این خصوص برگزار  و طی آن بخشی از وظایف به مجموعه شهرداری واگذار شد. در همین راستا تاکنون بیش از ۵هزار سربند، ۳هزار پوستر، هزار تی شرت منقش به تصویر شهید، ۱۲۰ بنر بزرگ به صورت داربست، ۴۰ فک متحرک، بیش از ۲۰۰ فضای متعلق به تابلوهای فرهنگ شهروندی و ۲بیلبورد بزرگ سطح شهر به این منظور آماده شده اند.

همچنین ۱۵۰ بنر ویژه نشان دادن مکان وضوخانه و سرویس بهداشتی، ۱۰۰ بنر جهت نما با عناوینی مانند «به طرف پارکینگ» یا «مسیر تشییع» در کنار یکصد و چهل بنر نشان دهنده مکان آغاز مراسم و خروجی های شهر به طرف اصفهان طراحی و چاپ شده است.

۲۰ المان موقت در بردارنده تصویر شهید، ۱۱۰ لاله بزرگ ویژه نصب بر روی تیرهای چراغ برق و پرچم آرایی ویژه در نقاط مختلف شهر به ویژه ورودها و مسیر تشییع از دیگر اقدامات انجام شده هستند.

با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای تدفین شهید در محل یادمان شهدای جنت الشهدای نجف آباد که با هماهنگی و رضایت کامل خانواده شهید صورت گرفته، همزمان با حفر محل تدفین در ضلع جنوبی این مجموعه، کف این سازه که سال ها پیش ساخته شده است نیز مسطح می شود تا امکان بهتر و ایمن تری برای استفاده اقشار مختلف مردم فراهم گردد.

همچنین در جنت الشهدا شهر نیز اقدامات ویژه ای همچون نصب آبخوری های موقت، سرویس های بهداشتی سیار، تقویت شبکه آب شرب، نصب بیش از ۴۰ سطل زباله جدید، کاشت چندین هزار گل جدید در کنار قبور شهدا، رنگ آمیزی گسترده جداول، هرس فضای سبز، جانمایی برای استقرار دهها تانکر آبرسانی و سرویس کامل آبنماهای موجود انجام شده است.

با توجه به تعیین میدان بسیج به عنوان نقطه شروع مراسم، ساخت اولین جایگاه در همین میدان و جایگاه بعدی در نزدیکی یادمان شهدا در دستور کار قرار گرفته است. همچنین با همکاری لشکر زرهی۸ نجف اشرف، ناحیه مقاومت بسیج، دفتر امام جمعه و دیگر ارگان های متولی، جانمایی مورد نیاز برای استقرار موکب ها نیز صورت گرفته است.

با توجه به پیش بینی حضور جمعیت میلیونی در این مراسم، فضاهای خاصی نیز در نقاط مختلف شهر به عنوان پارکینگ پیش بینی شده که واحد موتوری شهرداری کار آماده سازی آن را انجام داده و سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی جهت تردد بین این نقاط و محل مراسم اقدامات لازم را انجام داده اند.