ابوترابی: گردشگری محور تدوین سند چشم انداز اصفهان است
ابوترابی: گردشگری محور تدوین سند چشم انداز اصفهان است

اصفهان – خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون گفت: سند چشم انداز توسعه استان در افق ۱۴۰۴ باید با محوریت صنعت گردشگری تدوین شود چرا که دیگر ساخت پالایشگاه و صنایع سنگین برای اصفهان افتخاری ندارد. به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل ابوترابی شامگاه شنبه در نشست مشترک فعالان صنعتی […]

اصفهان – خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون گفت: سند چشم انداز توسعه استان در افق ۱۴۰۴ باید با محوریت صنعت گردشگری تدوین شود چرا که دیگر ساخت پالایشگاه و صنایع سنگین برای اصفهان افتخاری ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل ابوترابی شامگاه شنبه در نشست مشترک فعالان صنعتی و معدنی با اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: سند چشم انداز استان اصفهان در افق ۱۴۰۴ باید با همکاری فعلان اقتصادی تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت پالایشگاه و صنایع سنگین دیگر برای اصفهان افتخاری ندارد افزود: امراض ناشی ازآلایندگی این صنایع همچون طنابی بر گردن مردم استان افتاده است که توسعه گردشگری، توجه به درآمد های حمل و نقلی،گسترش مشاغل خانگی و حفاظت از محیط زیست موارد ضروری و اجتناب ناپذیر و در تدوین برنامه افق ۱۴۰۴ استان است.

سدسازی با هدف ساخت نیروگاه آبی اشتباه است

این عضو کمیسیون حقوقی و قضای مجلس در ادامه  با انتقاد از ساخت سد های نیروگاهی گفت: با توجه به هزینه کلان در خصوص ایجاد نیروگاه های هسته ای در کشور ساخت سد بر روی رود خانه کارون با هدف تولید نیروی برق اشتباه و فاقد دلیل منطقی است بلکه سد سازی باید با هدف انتقال  آب صورت گیرد.

ابوترابی بیان داشت: بهتر است به جای انتقال هزینه بر آب از دریا به فلات مرکزی حجم زیادی از آب کارون که وارد دریا می شود را به این منطقه انتقال دهیم.

وی با اشاره به استقرار یک چهارم از صنایع استان در ۱۳ شهرک  و ناحیه صنعتی شهرستان های نجف آباد و تیران کرون،گفت: مرکز تخصصی کاشت گیاهان دارویی  به وسعت پنج هزار هکتار احداث شده و همچنین کلینیک صنعت در نجف آباد نیز در پنج هکتار ساخته می شود.

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در ادامه اظهار داشت: بررسی طرح تامین اجتماعی فراگیر و نیز اصلاح قانون چک در جهت رفع موانع کسب و کار تلاش های اخیر نمایندگان مجلس است.

حماسه اقتصادی با تعطیلات محقق نمی شود

ابوترابی از تشکیل کارگروه طرح ساماندهی تعطیلات سالانه کشور در مجلس خبر داد و گفت: کشور ایران در سال حدود پنج ماه و  روز تعطیلات دارد که این عدد زیادی در سطح جهان است.

وی یادآور شد: حماسه اقتصادی با وجود این رقم بالای تعطیلات هرگز محقق نمی شود چرا که هر یک روز تعطیلی یک میلیارد دلار به کشور خسارت وارد می کند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شوای اسلامی افزود:  البته برادشتن برخی تعطیلات امکان پذیر نیست اما کار گروه ذکر شده از نطقه نظرات مراجع برای کاهش و بهبود تعطیلات استفاده می کند.