تشریح جزئیات شهادت محسن حججی
تشریح جزئیات شهادت محسن حججی

به گزارش مشرق، «سعد الله زارعی» طی یاددشتی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد نوشت: در  عملیات بی سابقه ای که از سوی داعش به صورت شبانه انجام و منجر به شهادت حججی شد، از ۳تا ۶ صبح جنگی سخت در گرفته که در نتیجه حدود چهل نفر نیروهای رزمنده شهید و بیش از […]

به گزارش مشرق، «سعد الله زارعی» طی یاددشتی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد نوشت:

در  عملیات بی سابقه ای که از سوی داعش به صورت شبانه انجام و منجر به شهادت حججی شد، از ۳تا ۶ صبح جنگی سخت در گرفته که در نتیجه حدود چهل نفر نیروهای رزمنده شهید و بیش از سی نفر از نیروهای داعش کشته شده اند .

در این ماجرا دو نفر نیروی ایرانی از جمله یکی از فرماندهان ارزشمند به نام سردار محمد قمی  به شهادت رسیده است. محسن حججی نیز ابتدا به اسارت در آمده و فردای آن روز در منطقه الولید عراق – واقع در بیابان های جنوب الانبار – که هنوز بخش اعظم آن در سیطره داعش می باشد به شهادت رسیده است .

در این عملیات،  شهید قمی دلاوری بسیاری به خرج می دهد و مانع شهادت جمع کثیری می شود و ان گونه که رزمندگان این صحنه می گویند اگر تدبیر و دلاوری او نبود تعداد شهدا به بیش از ۱۰۰ نفر می رسید.

شهید حججی در منطقه الولید عراق بعد از شهادت مثله شده و در جریان تبادل جسد فقط نیمی از او شامل دو پا و قسمتی از نیم تنه تحویل شده و از سینه به بالا یعنی سر ، سینه و دست هایش تحویل نشده و در منطقه تحت تصرف داعش در الولید عراق باقی مانده است.

در این رابطه امر دایر بوده بین تشییع همین نیمه یا به تاخیر انداختن تشییع تا الحاق بقیه اجزاء بدن شهید یعنی پس از ازادی منطقه الولید که به زودی انجام می شود.

خانواده شهید امر را موکول به تصمیم مسئولین ذی ربط ایرانی کرده و انان برای تشییع کامل تاخیر را ترجیح داده اند . پدر و مادر شهید در جریان سفر اخیرشان به سوریه این نظر را درست تر دانسته اند و با رغبت آن را پذیرفته اند.