محور نجف‌آباد به اصفهان؛ پرحادثه‌ترین جاده کشور در پنج‌ ماهه اول امسال
محور نجف‌آباد به اصفهان؛ پرحادثه‌ترین جاده کشور در پنج‌ ماهه اول امسال

خبرگزاری ایمنا: رییس سازمان امداد و نجات کشور محور نجف‌آباد به اصفهان با ۱۰۲ عملیات را پرحادثه‌ترین جاده‌ کشور و زاینده رود با ۱۰ عملیات امدادی را پرحادثه‌ترین رودخانه کشور در پنج‌ماهه اول سال‌جاری، معرفی کرد. به گزارش ایمنا محمود مظفر با اعلام این خبر اظهار کرد: در بخش کوهستان نیز بیشترین عملیات‌ها به ترتیب […]

خبرگزاری ایمنا: رییس سازمان امداد و نجات کشور محور نجف‌آباد به اصفهان با ۱۰۲ عملیات را پرحادثه‌ترین جاده‌ کشور و زاینده رود با ۱۰ عملیات امدادی را پرحادثه‌ترین رودخانه کشور در پنج‌ماهه اول سال‌جاری، معرفی کرد.

به گزارش ایمنا محمود مظفر با اعلام این خبر اظهار کرد: در بخش کوهستان نیز بیشترین عملیات‌ها به ترتیب در استان‌های مازندران، تهران و همدان انجام شده و ارتفاعات الوند همدان با ۲۱ عملیات پرحادثه‌ترین بخش کوهستانی است و پس از آن ارتفاعات دربند در استان تهران با ۱۰ عملیات در مقام دوم قرار دارد.
وی با اشاره به این‌که ۲۶۰ عملیات ساحلی-دریایی در کشور طی ۵ ماه ابتدایی سال انجام شده، گفت: مازندران با ۱۰۸ مورد عملیات رکورددار حوادث ساحلی-دریایی و همچنین پرحادثه ترین دریاچه سد چادگان با ۱۱ عملیات و زاینده رود به عنوان پرحادثه ترین رودخانه با ۱۰ عملیات امدادی بودند.
رییس سازمان امداد و نجات کشور تصریح کرد: در پنج‌ماهه اول امسال بیش از ۱۶ هزار عملیات امداد و نجات جاد‌ه‌ای، کوهستان، دریایی-ساحلی و حوادث طبیعی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر کشور انجام شده است.
به گفته رییس سازمان امداد و نجات کشور در حوادث رخ داده در پنج‌ماهه اول امسال، ۲۹۰ هزار نفر حادثه دیده نیاز به نجات داشتند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر از مرگ حتمی نجات یافته اند.
وی با اشاره به اینکه میانگین زمان حضور بر سر حادثه به ۸ دقیقه و ۲۳ ثانیه رسیده است، گفت: میزان نجات یافته‌های ما در عملیات‌ها ۷۴ درصد نسبت به سال گذشته در همین زمان افزایش یافته است.