تشییع و خاکسپاری مظلومانه فرمانده شهید حججی+ کلیپ
تشییع و خاکسپاری مظلومانه فرمانده شهید حججی+ کلیپ

شهید مرتضی حسین پور یکی از پاسداران نیروی قدس را فرمانده شهید حججی در صحنه درگیری و اسارت دانسته اند که با رشادتی مثال زدنی، جان دهها نفر را نجات می دهد ولی در نهایت خود شهید می شود. در کلیپی که باشگاه خبرنگاران از مراسم تشییع و خاکسپاری این نابغه سی و چند ساله […]

شهید مرتضی حسین پور یکی از پاسداران نیروی قدس را فرمانده شهید حججی در صحنه درگیری و اسارت دانسته اند که با رشادتی مثال زدنی، جان دهها نفر را نجات می دهد ولی در نهایت خود شهید می شود.

در کلیپی که باشگاه خبرنگاران از مراسم تشییع و خاکسپاری این نابغه سی و چند ساله منتشر کرده، اوج مظلومیت شهدای مدافع حرم را می توان لمس کرد.

«شهید مرتضی حسین پور شلمانی» معروف به «حسین قمی» متولد ۳۰ شهریور سال ۶۴در شهر شلمان لنگرود در استان گیلان بود. حسین سال ۸۳ وارد سپاه قدس شد.

سال ۹۲ با ورود داعش به عراق، حسین به عراق منتقل شد. جزو اولین افرادی بود که با حاج قاسم در پدافند بغداد و سامرا مشارکت داشت.

در  منطقه شهادت شهید حججی، ۱۳۰ نیروی مجاهد عراقی بودند که حدود ۸۷ نفر را حسین زنده نجات می‌دهد. آن هم در یک دشتی که هیچ جان پناهی ندارد و از این طرف تا آن طرف دشت همه صاف صاف است و در مقابل امکانات بسیار زیاد داعش. در واقع ۵۰ ماشین مجهز به سلاح کالیبر ۲۳ ، کالیبر ۱۴، مجهز به توپ، سلاح اس پی جی، ۵۰ سلاح سنگین با انواع و اقسام نارنجک و دوشکا و تیربار ، کلاش و ۲۰۰ نیروی پیاده داعشی با دو ماشین انتحاری به این پایگاه حمله کرده بودند.

مشاهده و دانلود کلیپ