اعجوبۀ جوانی که مانع شهادت چندین ایرانی در سوریه شد
اعجوبۀ جوانی که مانع شهادت چندین ایرانی در سوریه شد

نماینده مردم در مجلس گفت: امروز پنج شنبه ۲۳شهریور ماه مراسم چهلمین روز خاکسپاری جوان شهیدی در لنگرود گیلان با حضور سردار قاسم سلیمانی برگزار می شود که توانست با رشادت و درایتی مثال زدنی از اسارت و شهادت چندین ایرانی و ده ها نیروی مقاومت در منطقه اسارت شهید حججی، جلوگیری کند. ابوالفضل ابوترابی […]

شهید محسن حججی

نماینده مردم در مجلس گفت: امروز پنج شنبه ۲۳شهریور ماه مراسم چهلمین روز خاکسپاری جوان شهیدی در لنگرود گیلان با حضور سردار قاسم سلیمانی برگزار می شود که توانست با رشادت و درایتی مثال زدنی از اسارت و شهادت چندین ایرانی و ده ها نیروی مقاومت در منطقه اسارت شهید حججی، جلوگیری کند.

ابوالفضل ابوترابی از پاسدار شهید مرتضی حسین پور به عنوان یکی از امیدهای آینده سپاه قدس نام برد و گفت: «حسین پور در همان مقطع و محل اسارت شهید حججی، فرماندهی چندین پایگاه مقاومت در مرز سوریه و عراق را بر عهده داشت و طی شبیخون گسترده داعشی ها توانست با وجود جراحت شدید، به خوبی و با سرعت تغییر تاکتیک داده و از تلفات بیشتر نیروهای مقاومت بر اثر حملات انتحاری تروریست ها جلوگیری کند.»

ابوترابی با اشاره به فارغ التحصیلی این نخبه نظامی در یکی از رشته های فنی، از او به عنوان یکی دیگر از مصادیق رویش های انقلاب یاد کرد و گفت: «آن طور که برخی فرماندهان ارشد مقاومت نقل کرده اند، نظرات خاص او در جلسات مربوط به طراحی و اجرای عملیات های سوریه و عراق، همواره اعجاب فرماندهان باسابقه را به دنبال داشته است.»

نقل شده که یکی از فرماندهان با سابقه سپاه قدس در خصوص او گفته: «ای کاش من به جای حسین پور شهید شده بودم.»

وی خاطر نشان کرد: «این اعجوبه شجاع، با توجه به مسئولیتش در بخش اطلاعات عملیات، بارها به تنهایی به عمق مواضع داعش نفوذ کرده و شناسایی های دقیق و موثری را انجام داده بود. این در حالی بود که در صورت دستگیری، خطرات بسیار زیادی این فرمانده ارشد سپاه قدس را تهدید می کرد.»

شهید مرتضی حسین پور شلمانی معروف به «حسین قمی» متولد ۳۰ شهریور سال ۶۴ بود. حسین سال ۸۳ وارد سپاه قدس شد و تا سال ۸۶ در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند. سال ۸۹ و اوایل سال ۹۰ وارد سوریه شد و مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده گرفت. او همان سال یکی از فرماندهان قرارگاه حیدریون، عراقی های حاضر در سوریه بود.