گفت و گو با خالق تابلوی شهید حججی+تصاویر
گفت و گو با خالق تابلوی شهید حججی+تصاویر

فارس: در مرور آثار عاشورایی و آئینی هنرمند جوان و انقلابی ایران هنگامی که تازه ترین اثر وی که نقشی از صحنه به مقتل رفتن شهید محسن حججی بود، به نمایش درآمد حسن روح الامین درباره چرایی به نقش درآوردن تصویر شهید گرانقدر مدافع حرم گفت: وقتی تصاویر شهید حججی را دیدم، به خودم گفتم […]

فارس: در مرور آثار عاشورایی و آئینی هنرمند جوان و انقلابی ایران هنگامی که تازه ترین اثر وی که نقشی از صحنه به مقتل رفتن شهید محسن حججی بود، به نمایش درآمد حسن روح الامین درباره چرایی به نقش درآوردن تصویر شهید گرانقدر مدافع حرم گفت: وقتی تصاویر شهید حججی را دیدم، به خودم گفتم برای این اتفاق که افتاده است من نمی خواهم کاری کنم؟ تصویر معمولی این است که تکفیری ها او را کشتند اما حقیقت این است که شهید حججی به وصالی رسیده است که تمام خلقت آرزویش را دارند. ما اعتقاد داریم که حضرت زهرا(س) به دیدار شهدا می آید و هر شخصی که می میرد هم امیرالمومنین(ع) را می بیند. من گفتم باید این مساله به جامعه مخاطب بازگو شود که شهید حججی کشته نشده است. برکت خونش را هم می بینیم که چه اتحادی در جامعه ایجاد کرده است. من احساس کردم یک کار تبلیغاتی باید کرد. اصلا هنر مهم نیست و باید به قول سردار سلیمانی برای شهیدی که نماینده تمام شهدای مدافع حرم است، کاری انجام می دادم.

شب گذشته برنامه تلویزیونی «چهل‌چراغ» که چهارشنبه ها ساعت ۱۹:۳۰ به روی آنتن شبکه سوم سیما می رود، با اجرای محمدرضا شهیدی‌فرد میزبان حسن روح الامین بود.