تور یک روزه ۲۰ معلم آلمانی در نجف آباد+ تصاویر
تور یک روزه ۲۰ معلم آلمانی در نجف آباد+ تصاویر

پایگاه خبری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری:بیست معلم آلمانی که اکثرشان به سن بازنشستگی رسیده اند، سه شنبه ۱۸ مهرماه و در دومین روز حضورشان در استان اصفهان از برخی جاذبه های تاریخی و گردشگری نجف آباد در کنار مراکزی همچون دانشکده فنی و حرفه ای سمیه و دبیرستان شهید سالدورگر نجف آباد بازدید کردند. در […]

پایگاه خبری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری:بیست معلم آلمانی که اکثرشان به سن بازنشستگی رسیده اند، سه شنبه ۱۸ مهرماه و در دومین روز حضورشان در استان اصفهان از برخی جاذبه های تاریخی و گردشگری نجف آباد در کنار مراکزی همچون دانشکده فنی و حرفه ای سمیه و دبیرستان شهید سالدورگر نجف آباد بازدید کردند.
در این بازدید ها که هدف اصلی آن آشنایی این فرهنگیان آلمانی با فعالیت ها و نقش زنان و دختران ایرانی در عرصه های مختلف تحصیلی، اجتماعی و اقتصادی عنوان شده، آثار تاریخی همچون اولین موزه مردم شناسی نجف آباد در خانه تاریخی مهرپرور، اولین مکتب خانه علوم شهر در خانه تاریخی نوریان، عصارخانه اخلاقی، بازار سنتی نجف آباد در کنار پردیس و مجموعه هفت برج خارون مورد بازدید قرار گرفت.

آشنایی با فرهنگ و تاریخ نجف آباد
طی این برنامه که با حضور سیزده زن و هفت مرد آلمانی برگزار شد، گردشگران ضمن بازدید از برخی زیرساخت های فرهنگی،علمی و گردشگری ایجاد شده در نجف آباد همچون رستوران بازی های فکری و کتاب کندو، سالن شهروند و موزه بخش خصوصی در مجموعه هفت برج خارون با مشاغل سنتی نجف آباد مانند لوده باقی و چاقو سازی نیز آشنا شدند.
این گروه از گردشگران آلمانی که جوان ترین شان ۳۲ و مسن ترین آن ها ۷۳سال سن داشت، در دانشکده فنی و حرفه ای سمیه نجف آباد نیز از نحوه تولید آثار هنری دانشجویان دختر این مجموعه بازدید کرده و طی بخش دیگری از برنامه هم از نزدیک با برخی غذاهای سنتی و شیرینی های محلی نجف آباد آشنا شدند.
توزیع بروشورهای لاتین ویژه معرفی مراکز تاریخی و گردشگری نجف آباد که توسط شهرداری تهیه شده از دیگر بخش های این برنامه یک روزه بود.